snekkerbod Startet 10.Januar Link til dette innlegget Startet 10.Januar Båten har et litt klønete plasserng av drivstoffpåfylling utsatt for regn og vann. Vurderer sterkt å bytte ut vannutskilleren til en variant som gjør at jeg kan se om det er vann i den, og evt tappe vann direkte ut fra en tappeskrue. Har ingen indikasjon på at det er mye vann i tanken, men båt og bensintank begynner å dra på årene så tenker at det kan være et prevantivt tiltak for neste båtsesong og det kan ha blitt samlet opp litt gjennom tiden. Det er jo umulig å finne ut av om det er vann i dagens utskiller. Har også en mindre utskiller / filter i motoren. - Er det noen ulemper med å gå over til løsning med tappekran og visuelt innsyn som jeg ikke har tenkt på? - Er det mulighet for å bytte bare filteret eller har alle forskjellige størrelse og gjenger? Sitér dette innlegget Link to post
Renzir Svart 10.Januar Link til dette innlegget Svart 10.Januar Uten at jeg er noen ekspert her så er det vel egentlig krav om at det ikke skal benyttes annet en metall i disse hvis de er plassert i motorrom mtp brann. Men ser jo at mange bytter disse etterhvert og har heller aldri hørt om noen lykker med dette. Brenner det i motorrommet er det vel ganske mye som kan gå galt... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Januar Link til dette innlegget Svart 10.Januar Dette er vel til påhenger.. ? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
snekkerbod Svart 10.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar Påhenger ja - Suzuki DF140. Den som er motoren er i plast. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Januar Link til dette innlegget Svart 10.Januar På mine påhengerbåter har jeg montert drivstoffilterfilter med avtapp og se-glass i brønnen eller under benken. Min mening er at når jeg er på åpent hav eller nær brenningene, så er et se-glass en av mine absolutt viktigste sikkerhetsdetaljer... uansett om jeg kjører diesel eller bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Januar Link til dette innlegget Svart 10.Januar Jeg monterte inn dette filteret i min Draco etter råd fra Erling Ravn der jeg kjøpte motoren. Dvs, jeg insistere på at jeg ville ha stort filter og se-glass, da var det dette han plukket fram. Ikke dyrt heller. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LM 605 Svart 11.Januar Link til dette innlegget Svart 11.Januar Ser ut som om mange båtforhandlere bruker Easterner fuel filter, med og uten gjennomsiktig bolle, på sine nye båter. Var dette som var "standard" på Yamaha. Er jo forholdsvis rimelige filter, og lette å skifte i en fart. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Januar Link til dette innlegget Svart 11.Januar i mine 2 båter har jeg hhv Yamaha filter uten bolle, og easterner filter med bolle. Begge funker - og heldigvis så er filteret med bolle i den båten som er mest plaget med vann LM 605 skrev for 4 timer siden: Er jo forholdsvis rimelige filter, og lette å skifte i en fart. Hadde sånn delphi/CAV 296 i ene båten tidligere. Angrer bare på at jeg ikke byttet det ut tidligere Tappeskruen i CAV filteret satte seg, så sist gang det måtte dreneres så lå båten heldigvis trygt i havn.... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Renzir Svart 11.Januar Link til dette innlegget Svart 11.Januar Hehe. Påhenger ja. Da er det jo rett fram. Falt meg ikke inn i farten at mange båter har motoren på utsiden 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.