-morten- Startet 12.Januar Link til dette innlegget Startet 12.Januar Hei! Så reklame for batterimonitoring på FB klipses på polene og sender på Bluetooth til mobil eller pad. Finnes det sånnt å få tak i på denne siden av dammen! Det så ut dom jallafirma i USA så de sender neppe hit, noen som vet om noe kiknende som leser tilstand lading og tenp? Har kun to batterier Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Komodo Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar -morten- skrev 14 minutter siden: Så reklame for batterimonitoring på FB klipses på polene og sender på Bluetooth til mobil eller pad. Hvordan skal du klare å overvåke noe mer enn spenning med et instrument som kun klipses på polene? Dette instrumentet vil jo ikke vite hvor mye energi som går inn og ut av batteriet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
-morten- Svart 12.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar 5 minutes ago, Komodo said: Hvordan skal du klare å overvåke noe mer enn spenning med et instrument som kun klipses på polene? Dette instrumentet vil jo ikke vite hvor mye energi som går inn og ut av batteriet. Kan ingenting om strøm! Derfor jeg spurte om dette finnes!? Eller er dette bare tull? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Komodo Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar -morten- skrev 7 minutter siden: Kan ingenting om strøm! Derfor jeg spurte om dette finnes!? Eller er dette bare tull? Mistenker at dette bare er bambus ja 😉 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar -morten- skrev for 1 time siden: Hei! Så reklame for batterimonitoring på FB klipses på polene og sender på Bluetooth til mobil eller pad. Finnes det sånnt å få tak i på denne siden av dammen! Det så ut dom jallafirma i USA så de sender neppe hit, noen som vet om noe kiknende som leser tilstand lading og tenp? Har kun to batterier skall du kun måle spenning og temp. så har Victron ett som du kan se i din tlf eller Ipad men som sagt kun spenning og temp fordelen med dette er att det kommuniserer med andre Victron-produkter om du vill bygge ut ditt anlegg https://www.sparelys.no/victron-smart-battery-sense Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
mawilu Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar Der hadde jeg valgt victron utgaven.Jeg har en Kina type til ca 100 kr som gjør det samme i et par sesonger nyttig om vinteren siden jeg ikke behøver å krype opp i båten for å sjekke batteriene under opplag samtidig som temp i batterirommet er tilgjengelig Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 12.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar 2 hours ago, Gunga Din said: skall du kun måle spenning og temp. så har Victron ett som du kan se i din tlf eller Ipad men som sagt kun spenning og temp fordelen med dette er att det kommuniserer med andre Victron-produkter om du vill bygge ut ditt anlegg https://www.sparelys.no/victron-smart-battery-sense Ja det er tilstand og temp jeg først og fremst er ute etter. Lading har jeg på motorinsterumenter. Formålet er å slippe å gå ned i lasterommet og ta opp lokkene g måle manuelt. må jeg ha en enhet for hvert batteri? Kan man få opp begge på appen? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
shipahoy Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar Jeg har brukt en slik på bilen: https://a.aliexpress.com/_EwGT20G 275 kr med MVA. Logger spenningen og registerer hvor lavt spenning faller under start hvis det er et startbatteri. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar -morten- skrev 38 minutter siden: Ja det er tilstand og temp jeg først og fremst er ute etter. Lading har jeg på motorinsterumenter. Formålet er å slippe å gå ned i lasterommet og ta opp lokkene g måle manuelt. må jeg ha en enhet for hvert batteri? Kan man få opp begge på appen? Tror du trenger en for hvert batteri i mitt fall har jeg to batterier som er parallell koblet….så jeg måler batteripakken ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
-morten- Svart 12.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar 2 hours ago, shipahoy said: Jeg har brukt en slik på bilen: https://a.aliexpress.com/_EwGT20G 275 kr med MVA. Logger spenningen og registerer hvor lavt spenning faller under start hvis det er et startbatteri. Viser den temperatur? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
shipahoy Svart 12.Januar Link til dette innlegget Svart 12.Januar Nei, den viser ikke temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Jo, den viser temperatur. Jeg har en slik til overvåkning av 12 V batteriet i min elektriske bil. Fungerer veldig fint og gir historisk oversikt over spenning og lading. Men den viser ingenting om forbruk og kapasitet, så for forbruksbatteri i en båt kan jeg ikke se at den er veldig egnet. Jeg kjøpte den hos AliExpress og den kostet ca. kr. 240 med frakt og norsk moms. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 14.Januar Link til dette innlegget Svart 14.Januar Korreksjon: Det er dingsen fra batterionline.no som -morten- henviser til, som også viser temperatur. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar Kjøper nok Victron. Generelt i mot og tvilsom til Temu, Ali og andre kinesiske postordre selgere! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.