Jump to content

Batterimonitoring

-morten-

Recommended Posts

Hei! Så reklame for batterimonitoring på FB

klipses på polene og sender på Bluetooth til mobil eller pad. Finnes det sånnt å få tak i på denne siden av dammen! Det så ut dom jallafirma i USA så de sender neppe hit,

noen som vet om noe kiknende som leser tilstand lading og tenp? Har kun to batterier

IMG_8828.png

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 14 minutter siden:

Så reklame for batterimonitoring på FB

klipses på polene og sender på Bluetooth til mobil eller pad.

Hvordan skal du klare å overvåke noe mer enn spenning med et instrument som kun klipses på polene? Dette instrumentet vil jo ikke vite hvor mye energi som går inn og ut av batteriet. 

5 minutes ago, Komodo said:

Hvordan skal du klare å overvåke noe mer enn spenning med et instrument som kun klipses på polene? Dette instrumentet vil jo ikke vite hvor mye energi som går inn og ut av batteriet. 

Kan ingenting om strøm! Derfor jeg spurte om dette finnes!? Eller er dette bare tull?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev for 1 time siden:

Hei! Så reklame for batterimonitoring på FB

klipses på polene og sender på Bluetooth til mobil eller pad. Finnes det sånnt å få tak i på denne siden av dammen! Det så ut dom jallafirma i USA så de sender neppe hit,

noen som vet om noe kiknende som leser tilstand lading og tenp? Har kun to batterier

skall du kun måle spenning og temp.

så har Victron ett som du kan se i din tlf eller Ipad

men som sagt kun spenning og temp

fordelen med dette er att det kommuniserer med andre Victron-produkter om du vill bygge ut ditt anlegg

https://www.sparelys.no/victron-smart-battery-sense

S/Y Gunga Din

2 hours ago, Gunga Din said:

skall du kun måle spenning og temp.

så har Victron ett som du kan se i din tlf eller Ipad

men som sagt kun spenning og temp

fordelen med dette er att det kommuniserer med andre Victron-produkter om du vill bygge ut ditt anlegg

https://www.sparelys.no/victron-smart-battery-sense

Ja det er tilstand og temp jeg først og fremst er ute etter. Lading har jeg på motorinsterumenter. Formålet er å slippe å gå ned i lasterommet og ta opp lokkene g måle manuelt. 

må jeg ha en enhet for hvert batteri? Kan man få opp begge på appen?

-morten- skrev 38 minutter siden:

Ja det er tilstand og temp jeg først og fremst er ute etter. Lading har jeg på motorinsterumenter. Formålet er å slippe å gå ned i lasterommet og ta opp lokkene g måle manuelt. 

må jeg ha en enhet for hvert batteri? Kan man få opp begge på appen?

Tror du trenger en for hvert batteri

i mitt fall har jeg to batterier som er parallell koblet….så jeg måler batteripakken !

S/Y Gunga Din

Jo, den viser temperatur. Jeg har en slik til overvåkning av 12 V batteriet i min elektriske bil. Fungerer veldig fint og gir historisk oversikt over spenning og lading. Men den viser ingenting om forbruk og kapasitet, så for forbruksbatteri i en båt kan jeg ikke se at den er veldig egnet. Jeg kjøpte den hos AliExpress og den kostet ca. kr. 240 med frakt og norsk moms.

Eivind

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...