Jump to content

Axeltätning/fettpress

Ahlcab

Recommended Posts

Ja, men med rundt 100 motortimer holder det med 2 - 3 ganger. Da er det snakk om en halv tørn og så en kvart tørn tilbake slik at det ikke står trykk i pakkboksen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har ca 150 timer i året, og strammer forsiktig til 3-4 ganger. Og et par ganger på roret. Få lange turer, men jeg bruker båten hver dag. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

430 motortimer i 2014 (en god del tomgangskjøring) og 5570 nautiske mil.  Motoren står i fri mens jeg seiler, så blir jo noen omdreininger også når motoren ikke er i bruk.  Jeg har pistollignende fettpresse med slange, gir den et par press sånn ca en gang i måneden.  Jeg minnes en mekaniker som fortalte meg viktigheten av å ikke presse for mye på den, han anbefalte "ikke mer enn ett press per tur".  Det drypper relativt mye fra gjennomføringen min ...

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

tobixen skrev 26 minutter siden:

Det drypper relativt mye fra gjennomføringen min ...

Om det drypper mye så bør du stramme opp eller skifte tetninger. Det er ikke fettet som skal tette...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...