Ahlcab Startet Lørdag 19:14 Link til dette innlegget Startet Lørdag 19:14 Hej Fettpressen till axeltätningen sitter väldigt svåråtkomligt, ska det finnas något annat sätt att nå den än från motorutrymmet? Har någon bytt den mot en moderna ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart Lørdag 19:17 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:17 Du kan forlenge den med en slange. Men husk at det er veldig lite fett du skal presse inn her. Hvis ikke risikerer du å fylle opp cutlesslageret med fett, med det resultat at du mister vannsirkulasjon og kjøling. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ahlcab Svart Lørdag 20:09 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 20:09 Tack så jätte mycket trodde det var den typen av tätning som man skulle skruva på varje gång man ska köra. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Mandag 07:09 Link til dette innlegget Svart Mandag 07:09 Fire-fem ganger i året holder helt fint. Oversmøring fører ingenting godt med seg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tobixen Svart Mandag 13:58 Link til dette innlegget Svart Mandag 13:58 Det avhenger kanskje av hvor ofte og hvor mye man bruker propellen? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Lars H. Svart Mandag 14:39 Link til dette innlegget Svart Mandag 14:39 Ja, men med rundt 100 motortimer holder det med 2 - 3 ganger. Da er det snakk om en halv tørn og så en kvart tørn tilbake slik at det ikke står trykk i pakkboksen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart Mandag 21:01 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:01 Jeg har ca 150 timer i året, og strammer forsiktig til 3-4 ganger. Og et par ganger på roret. Få lange turer, men jeg bruker båten hver dag. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tobixen Svart Tirsdag 06:29 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:29 430 motortimer i 2014 (en god del tomgangskjøring) og 5570 nautiske mil. Motoren står i fri mens jeg seiler, så blir jo noen omdreininger også når motoren ikke er i bruk. Jeg har pistollignende fettpresse med slange, gir den et par press sånn ca en gang i måneden. Jeg minnes en mekaniker som fortalte meg viktigheten av å ikke presse for mye på den, han anbefalte "ikke mer enn ett press per tur". Det drypper relativt mye fra gjennomføringen min ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
index Svart Tirsdag 06:56 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:56 tobixen skrev 26 minutter siden: Det drypper relativt mye fra gjennomføringen min ... Om det drypper mye så bør du stramme opp eller skifte tetninger. Det er ikke fettet som skal tette... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.