-morten- Svart Tirsdag 06:56 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:56 24 minutes ago, SveinHa said: Exen min fortalte i går at hennes bilverksted tar kr 2200 pr mekanikertime nå... og hun kjører langt fra noen luksusbil... Den reparasjonsprisen kan jo ikke ha vært så langt unna ny motor? Timepris er det samme om det er en Lada eller en Mercedes selv om noen merkeverksteder er dyrere enn andre og da Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hekri Svart Tirsdag 08:26 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 08:26 Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Lars H. Svart Tirsdag 13:13 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:13 Lars H. skrev for 19 timer siden: Ja, etter hvert ble båten fylt opp med så mye "stasj" (varmtvannstank, ankervinsj kjetting til ankeret osv osv . . at toppen kom lavere en vannlinjen. Dermed fikk jeg hevertvirkning av vannet i eksossystemet inn via eksosventilene og inn i sylindrene. Dette er sikret med en antihevertopplegg som på bildet nedenfor, markert med blått før. En meget utførlig og forståelig artikkel fra Unipower om disse problemene, og avgassystemer generelt, kan leses her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TideRace Svart Tirsdag 16:32 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:32 Chiefengineer skrev for 10 timer siden: Subsidiet av Staten i transaksjonen (også kalt MVA) har også økt med 2% fra dette ble utført og fram til i dag. Ja, og subsidier er ikke lett, Chief 😅. Mva i dag: 25% minus mva i 1995: 22% = diff: 3% 🙂. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart Tirsdag 16:53 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:53 Timepris på merkeverksted her var 2200 for 3 år siden. Heldigvis et annet solid verksted som har kompetansen, der er det 1700 nå. Og bedre service. Priser på nye båtmotorer er blitt uoverkommelig i 150-200 hk klassen. Hvis min D3 ryker kan det bli ombygging til utenbords. Foreløpig er den heldigvis frisk og fin😊 Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart Tirsdag 17:41 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:41 I 2004 kostet tilsvarende 55 000.- Det begynte med litt grå olje Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 22:25 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:25 Du har en helt egen evne til å lage flotte grafiske fremstillinger av saker og ting @Lars H.. Illustrasjonen du laget av motor med vannlinja her er et eksempel på det. Har du noe spesielt program du bruker? Synes du får fram flotte illustrasjoner av alt du presenterer! Verkstedet jeg bruker tar forøvrig 1400,- pr time pluss mva. På bilen altså. Om jeg ikke husker feil ligger Ragnar Ringstad på 1200,- pluss mva. Men det kan være jeg husker feil. Uansett, galskapen jeg holder på med kunne ikke blitt forsvart om det ikke var for at jeg bor i båten. Og akkurat dieselpumpen som nå revideres må bare fikses både for egen sjelefred og med tanke på et salg en gang i fremtiden. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart Tirsdag 22:32 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:32 På tegningen står det Unipower med liten skrift :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Tirsdag 22:35 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:35 Illustrasjonen er sakset fra et dokument fra Unipower, det med blått og rødt har jeg lagt inn med et gammelt billedbehandlingsprogram, Paintshop Pro. En meget utførlig og forståelig artikkel fra Unipower om disse problemene, og avgassystemer generelt, kan leses her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden tkb skrev for 19 timer siden: Timepris på merkeverksted her var 2200 for 3 år siden. Det var da voldsomt til timepris! Ellers så er det vel slik at de fleste verksteder nå har differensierte timesatser avhengig av hvilket arbeid de utfører. Lavere satser på bremser, eksos osv, høyere satser på elektronisk feilsøking og den slags. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
tkb Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Ja det er et poeng. Ble vel 5600 for 2,5 timer feilsøking. Torte ikke mer. Fant feilen selv, da det var vann i dørk og feil i kontakter🙂 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden tkb skrev 21 minutter siden: Fant feilen selv, Det er min favorittløsning. Liker dårlig å la andre fikle med tingene mine;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tkb Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Har nå et verksted som kan snakkes med og stoles på🙂 der jobber det mekanikere som kan merket👍 Da blir det enkelt Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Samme her, jeg vil ikke ha andre til å fikle med mine ting. Den jobben jeg fortalte om her, ble imidlertid for stor for meg. Ellers har jeg kun hatt folk ombord to ganger. Jeg kjøpte båten et år gammel og tok service på motoren etter å hatt den et år. Jor ikke så mange år siden fant jeg ut at jeg ville ha baugpropell. Da fikk jeg proff hjelp til hulltaking og insettingen av trusteren. Det elektriske gjorde jeg selv. Andre ting som skifte av eksosmanifold/varmeveksler, oppretting av motor, installering av varmtvann, ankervinsj osv. osv . . . har jeg gjort selv. Hjemme har jeg også gjort det meste selv, både elektrisk, rørleggerarbeid, snekring osv. Jeg fikk fagfolk til å sette opp peisen, men pipen murte jeg selv. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Jepp. Hadde jeg ikke vært rørlegger/elektriker/mekaniker/idiot/sveiser/ingentinggjør/rigger/kverulant/snekker, ville jeg ikke hatt verken Jeep, BMW eller Hulda. Sånn er det bare. Da hadde det kun blitt fottur i fjæresteinene. Hytten på fjellet skal selges. Nå har jeg kommet så langt at når vi åpner dørene etter noen måneder så lukter det ikke 'hytte', kun friskt treverk. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Hehe, gjør det meste selv ja. Største bragden er hytta, selv om det var byggesett fra Saltdalshytta. Det er bare rammen, alt ellers selvgjort. Til våren blir det belgbytte på Dps-a drev for første gang🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.