Lazyjack Startet 3.Februar Link til dette innlegget Startet 3.Februar Jeg har aldri brukt fett på konen på disse koblingene men ser på youtube at en del bruker noe hvitt fett. Er det et poeng å bruke fett og hva slag fett bør brukes? Kanskje bruke samme som når man bruker hamp? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.Februar Link til dette innlegget Svart 3.Februar Nei, trenger ikke bruke fett der. Men dersom du bruker glødde kobberrør må du derimot huske på å bruke støttehylser. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pondu_s Svart 3.Februar Link til dette innlegget Svart 3.Februar Helt korrekt som komodo sier,mvh Rørlegger. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar Bruker vanlige rette kobberrør så ingen støttehylser. Har lagt en del PEX ombord og da bruker jeg selvsagt støttehylser. Sitér dette innlegget Link to post
Pondu_s Svart 3.Februar Link til dette innlegget Svart 3.Februar Lazyjack skrev 46 minutter siden: Bruker vanlige rette kobberrør så ingen støttehylser. Har lagt en del PEX ombord og da bruker jeg selvsagt Også huske å klamre godt,lest gjennom noen oppussingstråder her på BP og det er tydelig at rørarbeid er gjort av ufaglærte,pex ligger i store kveiler og slenger,fy.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar Ikke lett å legge pex pent i trange rom. Veldig begrenset bøyeradius. For meg så blir det å stripse der det er mulig og ellers bare la det ligge slik det vil. Tar gjerne mot tips men kveiler, det har jeg ikke?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Februar Link til dette innlegget Svart 4.Februar Laba_n skrev for 18 timer siden: Helt korrekt som komodo sier,mvh Rørlegger. Bra Greit med en kvalitetskontroll av ekspertene Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pondu_s Svart 4.Februar Link til dette innlegget Svart 4.Februar Lazyjack skrev for 2 timer siden: Ikke lett å legge pex pent i trange rom. Veldig begrenset bøyeradius. For meg så blir det å stripse der det er mulig og ellers bare la det ligge slik det vil. Tar gjerne mot tips men kveiler, det har jeg ikke?? Strips funker fint,pex klammer bedre.men det er jo ikke et hus hvor det skal være mulighet til å trekke nytt rør gjennom eksisterende varerrør. Ellers er en grei regel og gjør strekket så kort som mulig og klamre med 0,5mtr avstand mellom klammer. Der du bruker klemming så sørg for at rør er i bunn av del ,merk med tusj.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar Laba_n skrev for 19 timer siden: Også huske å klamre godt,lest gjennom noen oppussingstråder her på BP og det er tydelig at rørarbeid er gjort av ufaglærte,pex ligger i store kveiler og slenger,fy.... Laba_n skrev 11 minutter siden: Strips funker fint,pex klammer bedre.men det er jo ikke et hus hvor det skal være mulighet til å trekke nytt rør gjennom eksisterende varerrør. Ellers er en grei regel og gjør strekket så kort som mulig og klamre med 0,5mtr avstand mellom klammer. Der du bruker klemming så sørg for at rør er i bunn av del ,merk med tusj.. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.