Jump to content

Diameter på kalesjebøyler/rør


Sydvesten

Recommended Posts

Skal til å få sydd en kallesje over akterdekket på Stauden nå snart... Trenger da å få laget kallesjebøyler. I den forbindelse så lurer jeg litt på hvor stor diameter bør jeg ha.

 

Bredden på kallesjebøylene blir ca. 3,25m og høyden 1,2m. Det vil antageligvis bli 2-3 bøyler vil jeg anta. Lengden på kallesjen vil bli på 1,8m ungefær om jeg husker rett..

 

Båten forventes å bli liggende ute hele året og bør dermed tåle litt snølast uten å knele. Legger ved et par bilder av akterdekket... Har også en liten utfordring med tanke på leideren til takterrasen... hvordan få kallesjen tett rundt den..

Bilde

Bilde

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Skal du bøye selv, så er det en relativt enkel operasjon med 25 mm alu. 25 mm syrefast er rett og slett meget vanskelig å bøye uten spesialutstyr. Selvfølgelig sterkere med syrefast, men 25 mm elokserte alu-rør som er beregnet til formålet er tross alt ganske solide.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker å bøye selv ja, har da en brukbar rørbøyer på rørverkstedet på jobben så det går bra. Bøyde 25 mm syrefast til targabøylen og det var som bøye marsipan... med hydraulisk rørbøyer.

 

Tror jeg går for 25mm syrefast om jeg finner fittings som passer til disse rørene da

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Skal se hva jeg finner, tror ikke jeg har bilde av akkurat det her ..... men det er vel ikke ulikt det du har på din P37 Batdilla... er i allefall relatvit likt på de gamle P33...

 

Skal ha en liten kallesje på takterrassen også.... regner med at den vil dekke over leideren og gå ned mot taket av den nye kallesjen ..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...