Pequod Svart igår klokken 11:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:07 lurvetass skrev 32 minutter siden: Smart løsning @Pequod, spennende å høre hvordan den fungerer i praksis. Hvor stor effekt kan den levere? Nå må du ha sprit ombord i tillegg til Pepsi 😀👍 Den leverer 1800W med spisseffekt på 2400W. Står at det kan levere 1536Wh. Blir jo å prøve ut ulike duppeditter for å se hvor fort effekten reduseres. Men jeg føler meg litt tryggere på denne enn på gass. Og den var nesten 7000 kroner billigere enn en Safeflame, og kan brukes til mye mer! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart igår klokken 11:12 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:12 Pequod skrev 3 minutter siden: Står at det kan levere 1536Wh Vel, det er jo ikke all verden. Med en kokeplate på 1500W der den spuns tom på 1 time. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lurvetass Svart igår klokken 11:36 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:36 Tenker det er viktig å tilpasse til eget behov. Og virker jo som @Pequod har ønsket å ha strøm til mye forskjellig. Da er jo fordelen at denne dingsen kan tankes opp med mer fuel , også er det mere strøm. Ikke sikkert behovet for mye strøm lenge til matlaging er slik vi har det i båten @Lars H. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Pequod Svart igår klokken 11:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:55 Lars H. skrev 36 minutter siden: Vel, det er jo ikke all verden. Med en kokeplate på 1500W der den spuns tom på 1 time. lurvetass skrev 12 minutter siden: Tenker det er viktig å tilpasse til eget behov. Og virker jo som @Pequod har ønsket å ha strøm til mye forskjellig. Da er jo fordelen at denne dingsen kan tankes opp med mer fuel , også er det mere strøm. Ikke sikkert behovet for mye strøm lenge til matlaging er slik vi har det i båten @Lars H. Den kokeplata jeg har bruker mellom 1200 og 1500W - men jeg tror aldri jeg har brukt den på full guffe. Hvis vi tar i og sier jeg bruker den en halvtime hver dag, blir det mellom 600 og 800 wattimer, og jeg tror aldri jeg har brukt den så lenge av gangen. Så det tror jeg skal gå greit, er ikke veldig avansert i matveien om bord! Sånt sett kunne jeg jo ha kjøpt en mikrobølgeovn på 800W - en Fjordlandrett tar jo bare 4 minutter å varme opp... Og EcoFlowen lades opp via solceller også - har riktignok ikke koblet den til det ennå, men kommer til å gjøre det. Men som sagt, skal prøve meg litt fram og se. Allsidigheten er i alle fall et stort pluss. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
lurvetass Svart igår klokken 12:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:18 Jeg trodde det var en sånn som lagde strøm av sprit og ikke en batteridings. Men du er jo så mye i gjestehavn med strøm så du får sikkert ladet den så den holder til det du trenger. Forstod kommentaren din bedre nå @Lars H.. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Pequod Svart igår klokken 12:24 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:24 lurvetass skrev 1 minutt siden: Jeg trodde det var en sånn som lagde strøm av sprit og ikke en batteridings. Men du er jo så mye i gjestehavn med strøm så du får sikkert ladet den så den holder til det du trenger. Forstod kommentaren din bedre nå @Lars H.. Det er nok en batteridings ja! Men målet mitt er jo å kanskje kunne være litt lenger og mer i uthavn og fortsatt ha tilgang til det jeg trenger - med en slags gjestehavnkomfort! Lades raskt opp i en gjestehavn (70 minutter) og noe lenger med solceller. Men jeg finner vel ut av hvordan den funker om bord og til mitt behov i løpet av denne sesongen. Med det forbruksmønsteret jeg generelt har om bord, så tror jeg det vil kunne gå greit. Kunne lagt på 7000 ekstra og fått en med dobbel styrke, men det synes jeg var litt overkill... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 4 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Jeg må nesten tillate meg å dele denne videoen som Båtmagasinet har lagt ut. Foruten at jeg synes det er litt morsomt at de legger ut en video av to fyrer som stort sett konsekvent unngå å ha på seg flytevest (i en Polar 22), så viser videoen broren min i aksjon. Han er med etter 4.16 og synger en låt etter rundt 7.01. Disse to fiskerne besøker nemlig restauranten som broren min og kona driver på Skottevik. Jeg bruker å stikke innom der hver sommer siden det er eneste gangen jeg får hilst på ham (han bor i Thailand om vinteren). I år er jeg litt usikker på om jeg rekker fram tidsnok ettersom de drar en måned tidligere enn vanlig, det er nok avhengig av været. Må nok legge ut linken da denne videoen ikke er lagt ut på YouTube. https://www.batmagasinet.no/blindleia-havner-og-farvann-polar/lyriske-opplevelser-i-blindleia/929246?fbclid=IwY2xjawLV7_VleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBaUE5CRXMzSnVIR29IbVhYAR5B51r-jMBilu69QodDaaVXcpAg0mxR_FPqbg6U-CH8g_pQiHn8OWsR_Flbhw_aem_vHWMFhbbkI6gUz69TYvhKA Her ligger jeg ved brygga i fjor. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 15 minutter siden Link til dette innlegget Svart 15 minutter siden Skikkelig moro å se! Mange kjente plasser der! Og vrir din er en habil musiker😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.