Pequod Svart 17.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai 176-671 skrev for 6 timer siden: Der har jeg ikke vært på en stund. Lever mor enu? Nå er jeg ikke så vel bevandret i lokalhistorien her at jeg kan svare dette, men hvis du tenker på et av husene på bildet og vi tenker på det samme huset, så TROR jeg at svaret er nei og at hun døde for rundt fem år siden og at arvinger har overtatt det og pusset det opp. Men du er så lite spesifikk at det er vill gjetning fra min side! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
176-671 Svart 17.Mai Link til dette innlegget Svart 17.Mai 34 minutes ago, Pequod said: Men du er så lite spesifikk at det er vill gjetning fra min side! If you know, you know. Husker ikke eksakt hva den aktuelle tangen kalles - men budskapet står på fjellet, til opplysning for forbipasserende. Bildet mitt er fra 2014, meget kan ha skjedd siden den tid. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Pequod Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai 176-671 skrev for 5 timer siden: If you know, you know. Husker ikke eksakt hva den aktuelle tangen kalles - men budskapet står på fjellet, til opplysning for forbipasserende. Bildet mitt er fra 2014, meget kan ha skjedd siden den tid. Der ser du - jeg var helt på viddene!!! Aldri sett eller hørt om, og google kom kun opp med en artikkel om noen av husene der, så jeg lurte på om det kunne være det du mente! Men nå som jeg vet skal jeg titte etter det på returen i dag! Men har altså ikke lagt merke til det! Men så er det vel kanskje noe man nettopp bør vite om for å oppdage? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
176-671 Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai "Mor lever enu" har stått på svaberget så lenge jeg kan huske. Er vel en hytteeier som ser det som sin oppgave å friske opp malingen med jevne mellomrom. Langt å foretrekke fremfor "privat" (selv om det beste sikkert hadde vært å la malekosten brukes til andre ting enn å male på berget). Jeg har dessverre ikke vært i området på lenge, og mitt bilde er fra før-pandemiens tid. Mon tro om mor lever enu? Figuren ved siden av har jeg aldri blitt helt klok på. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
SUN960 Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Kan bekrefte at "mor lever enu" søndag for en uke siden. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Godt å høre! Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Pequod Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai Kan bekrefte det jeg også, @176-671 Morsomt å bli tipset om slike ting! Har jo dratt gjennom her mange ganger, men aldri hørt om det! Bildene under er fra i dag! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Godt du er kommet vel i havn for kvelden. Husker jo praten på akterdekket hos meg. Om hvorvidt bølgehøyde og ulende vind ville bli et problem!!!😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai Bonus skrev for 9 timer siden: Chilli Solbris skrev for 8 timer siden: Godt du er kommet vel i havn for kvelden. Husker jo praten på akterdekket hos meg. Om hvorvidt bølgehøyde og ulende vind ville bli et problem!!!😄😄 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai Snart klar for tidlig avgang herfra. Må bare innom Rema for litt drivstoff til skipperen, så kaster jeg loss! Noen bilder fra gårsdagens etappe, som inkluderte en stopp i Engelsviken for tanking. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 20.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai Litt sen oppdatering fra gårsdagens tur, men det skyldes at jeg ikke har hatt tid før nå! Først noen bilder fra de gamle skutene i Mossesundet... Kom meg av gårde rundt klokka 7.45 - måtte innom Rema for å bunkre litt flytende føde for skipperen - og dro av gårde i nydelig vær. Den etter hvert faste ruta gjennom Mossesundet og Drøbakssundet, forbi Oscarsborg og langs Nesoddenlandet fram til Oksval. Det jobbes fremdeles på østsiden av Søndre Kaholmen. Det bygges og jobbes for harde livet på Spro Havn. Moloen ser jo solid ut. Innseilingen blir herfra og det kommer jo gjestebrygge der. Skal visstnok åpne i juni, men vanskelig å se fra sjøsiden hvor langt de har kommet på innsiden. Skal jo legges flytebrygger og bommer der også, til plasser for fastboende. Blir nok et besøk her av ren nysgjerrighet når det blir klart for besøk, men jeg blir neppe en gjenganger... Om da ikke pizzaen er usannsynlig god! Steilene har dere vel sett nok av på mine turer ut og inn Oslofjorden, men slenger på noen bilder derfra også... Litt trist å se at det er null aktivitet på Landsteilene etter at kommunen kastet ut Nesodden Kystlag. Traff på noen tyske marineskip på vei ut fra Oslobesøk. Var litt langt fra dem, kanskje like godt. Her ett av dem. Deretter var det bare å komme seg hjem, dusje og lage en liten lunsj før jeg dro på jobb. Hadde god tid, så slapp å stresse, men i dag har det vært godt å kunne slappe av litt nå på formiddagen før kveldsvakt. Neste gang jeg kommer meg utpå er jeg ikke helt sikker på, men mulig det blir en liten runde utpå lørdag. Etter det har jeg fire fridager siste helga (himmelspretten++), og er været OK da kan det bli en ny firedagerstur... Nå skal det jo komme noen dager med "vinervær" og under halvparten så varmt som det har vært de siste dagene! Innimellom skal jeg jobbe om bord med alt som skal gjøres der, for nå har jeg forbannet meg på at jeg skal bli ferdig!!! Helst i løpet av juni/juli. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 22.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai Sterkt forsinket, men endelig har jeg klart å fullføre båtsesongen 2024 - på video! Det tok sin tid, ikke minst på grunn av både bytte av PC og bytte av videoredigeringsprogram underveis, og i tillegg ble det 14 minutter lengre enn jeg hadde planlagt...men jeg har kuttet over 20 minutter av det råutkastet jeg startet med... Noen steder glemte jeg helt å filme, så dermed har jeg lagt inn noen bilder her og der. Godt gjort hvis dere lider dere gjennom hele...start i så fall med popcorn og passende drikke... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart Tirsdag 10:56 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 10:56 Har satt ny rekord i antall visninger på videoen i forrige innlegg! Den har fått over 2600 visninger nå, noe som vel er minst ti ganger mer enn det som er vanlig for de videosnuttene jeg legger ut! Kan ikke se at den er delt noe spesielt sted heller, så gudene vet hva som har skjedd! Moro er det lell! Siden forrige innlegg har jeg vært en ny tur i Fredrikstad, konstatert at jeg trenger en ny vindusviskermotor på babord side, byttet vindusviskere på de to andre og hentet en pakke med nye tau. Jeg har også bestilt nye motorromsluker siden de jeg har begynner å bli morkne og det er svikt i en av dem. I forbindelse med det har jeg begynt å fjerne det dørkbelegget jeg la på for tre år siden. Ikke var det særlig pent gjort, og ikke var det så bra som jeg håpet på. Så nå går jeg for en annen løsning... Men én ting skal Biltema ha: Limet på EVA-teaken er i alle fall godt, for det sitter som et helvete! Har fri fra torsdag ettermiddag, så da blir det ny båttur på meg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 17:31 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:31 Godt jobba!😃😃👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart Tirsdag 17:54 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:54 Velkommen til Skjæløy på fredag 👍 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.