nyseileller Svart Søndag 20:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 20:07 Ask skrev for 3 timer siden: Då ville eg seriøst vurdert den baven, men som nemnt er det Aker Yachts.... Apropos Aker. Fant en annonse fra 2023 hvor de reklamerte samme båt med "ny kalesje", men i årets annonse reklamerer for ny kalesje i juli 2024... Link to post
Steihy Svart Søndag 20:25 Link til dette innlegget Svart Søndag 20:25 Som gammel innkjøper føyer jeg til en regel: Et godt tilbud kommer alltid igjen. Kanskje ikke Hanse like ofte som Bavaria, men bare følg med litt framover våren...Du behøver ikke forholde deg til det som ligger akkurat nå. Jeg mener ikke at de andre rådene du får er dårlige, det er bare forskjellige måter å se det på. Den eneste skikkelige feilen du kan gjøre, er å betale mye mer enn det markedet tilsier, og som du kan regne med å få tilbake. Og så gjør jo ikke det noe heller hvis du har klaff og funnet båten du ikke vil selge. Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
nyseileller Svart Søndag 20:38 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 20:38 Steihy skrev 9 minutter siden: Som gammel innkjøper føyer jeg til en regel: Et godt tilbud kommer alltid igjen. Kanskje ikke Hanse like ofte som Bavaria, men bare følg med litt framover våren...Du behøver ikke forholde deg til det som ligger akkurat nå. Ja jeg er mer tilhenger av is i magen, og slå til når det føles riktig. Når er det å forvente at det øker på med annonser? Kommer mer og mer nå ser jeg, men mot midten av Mars det begynner å ta av kanskje? Link to post
Sun Flyer Svart Mandag 15:16 Link til dette innlegget Svart Mandag 15:16 Jeg har bodd i båt i 20 år men flyttet på land for et år siden. Kjøpte da en 32 fots Jeanneau. Jeg syns den er alt for liten til å bo i. Det vanskeligste med å bo i båt er faktisk at en båt er trang. Jeg ville sagt minimum 37 for på en bobåt. Selv med halvmoderne design. Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Steihy Svart Mandag 17:17 Link til dette innlegget Svart Mandag 17:17 Sun Flyer skrev for 1 time siden: Jeg syns den er alt for liten til å bo i. Enig. Jeg bor jo i min i ukevis når jeg er på vestlandet eller på tur, men bare det er en utfordring uten oppbevaringsplass på land. Det er enormt stor forskjell på å bo I båt med og uten landbase. Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
dobsen62 Svart Mandag 20:38 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:38 Er TS ung, klarer han seg fint med en 32 foter. Båten er billigere å holde enn en større båt og lettere å varme opp. Det er også lettere å finne båtplass til en mindre båt. Har selv bodd i båt i 2,5 år. Det beste med å bo i båt, var fraværet av alle de unyttige tingene vi ikke hadde plass til. Link to post
Ask Svart Mandag 21:17 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:17 nyseileller skrev On 16.2.2025 at 21.07: Apropos Aker. Fant en annonse fra 2023 hvor de reklamerte samme båt med "ny kalesje", men i årets annonse reklamerer for ny kalesje i juli 2024... Eg reknar med at ei "ny" kalesja frå 2023 ikkje er blitt bytta ut med ei ny kalesja i 2024. I så fall bløffar, eller lyg, selgar. Skal ein då stola på andre opplysningar frå Aker Yachts.... Link to post
ydalir Svart Mandag 23:31 Link til dette innlegget Svart Mandag 23:31 Kjøp den båten som hjertet banker for, ikke hør på fornuften. Uansett hva du velger, vil båten, i tillegg til glede, by på sorger, utfordringer og koste en masse penger. Så det er viktig at du liker båten. Jeg hadde ikke vært i tvil Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn