dieselfan Svart Torsdag 20:54 Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:54 Maika skrev for 2 timer siden: Jeg har forøvrig to motorer, så jeg har to forsøk.) Var en tur i den grønne avdeling for å "teste metoden" men mine VP har satt inn union, men kunne se at godset ikke er så tykt, så det vil være begrenset hvor ille den pluggen sitter... (greit for meg å si ikke sant) Tror du klarer dette fint med en 1/2" T-bar, men om du går for muttertrekker, så vil jeg anbefale at du bruker en 17mm langmutter og to 17mm piper. Langmutterforslaget til @Jens_P er smart, og to feks 17mm piper er det nok mye vanligere å ha på lager, enn grov unbrakopipe. Størrelsen på muttertrekkeren vil jeg mene spiller liten rolle, husk du har ikke kontakten under hodet på en maskinskrue å slite med, kun gjengene, og kun ca 5-6 gjengers dypde. Derfor vil friksjonen være betydelig mindre enn en "vanlig" maskinskrueforbindelse. Link to post
Hulda Svart Torsdag 21:59 Link til dette innlegget Svart Torsdag 21:59 Husk at det er vesensforskjell mellom muttertrekker og elektrisk skrutrekker med slag. Link to post
Maika Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden dieselfan skrev for 20 timer siden: om du går for muttertrekker, så vil jeg anbefale at du bruker en 17mm langmutter og to 17mm piper. Langmutterforslaget til @Jens_P er smart, og to feks 17mm piper er det nok mye vanligere å ha på lager, enn grov unbrakopipe. Trodde jeg hadde en sånn langmutter liggende, men finner den ikke, så da ligger den vel på hytta. Får eventuelt ta en tur innom Biltema og køjpe en, eller kanskje like gjerne et bitspipesett https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/bits/bitssett/bitspipesett-12-unbrako-6-stk-2000054455 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn