NOR15186 Startet 23.Februar Link til dette innlegget Startet 23.Februar Ifbm. rens av varmevekslerne på min Volvo Penta D2-75 2007 modell oppdaget jeg at den ene kanten på aftercooleren var rustet i stykker, se bilde. Siden en ny aftercooler koster nærmere 1400 euro ønsker jeg å få den sveiset. Er det noen som kan anbefale et verksted som kan sveise aluminium og fikse kanten på aftercooleren min? Helst i nærheten av Oslo, alternativt Østfold eller Vestfold. Mvh Pål Christian Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 23.Februar Link til dette innlegget Svart 23.Februar Det er Grenland Radiator som vanligvis trekkes frem når det gjelder fagmessig reparasjon av slike deler. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.Februar Link til dette innlegget Svart 23.Februar NOR15186 skrev for 3 timer siden: Er det noen som kan anbefale et verksted som kan sveise aluminium og fikse kanten på aftercooleren Jo større og jo mer profft verksted du ønsker deg, jo dyrere blir det. 2500+mva i timepris tar de to jeg vet om men de er ikke i ditt ønsket distrikt. Om pris teller ville jeg finne en dyktig TIG sveiser, på Finn finner man feks minst 3 som tar på seg TIG Alu rep sveising. Også anbefaler jeg å finne en Petter smart med maskineringssenter og stor vinkelskive som kan frese nytt spor for deg. Ta 6 bilder vinkelrett på hver flate, skriv på vitale mål, del type tetning, når du sender ut forespørsel. Om du ønsker øket levetid på ladeluftkjøleren din etter reparasjon så kan du montere med en egnet montasjepasta på kontaktflatene så minimerer du den forbaska spaltekorrosjonen på aluminiumsdeler. (særlig i kontakt med klorider/sjøvann) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Februar Link til dette innlegget Svart 23.Februar Jeg har en kompis som er god på å sveise aluminium, kan sette deg i kontakt med ham hvis du vil. Han er har et ganske godt utstyrt maskineringsverksted også. Driver et enmannsfirma, og ligger ikke høyt i pris (tror jeg). Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NOR15186 Svart 23.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar Komodo skrev 50 minutter siden: Jeg har en kompis som er god på å sveise aluminium, kan sette deg i kontakt med ham hvis du vil. Han er har et ganske godt utstyrt maskineringsverksted også. Driver et enmannsfirma, og ligger ikke høyt i pris (tror jeg). Ja, det hadde vært flott. Send meg gjerne på PM Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Februar Link til dette innlegget Svart 23.Februar Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.