Jump to content

Firma som sveiser aluminium i nærheten av Oslo eller Østfold?

NOR15186

Recommended Posts

Ifbm. rens av varmevekslerne på min Volvo Penta D2-75 2007 modell oppdaget jeg at den ene kanten på aftercooleren var rustet i stykker, se bilde.

Siden en ny aftercooler koster nærmere 1400 euro ønsker jeg å få den sveiset.

Er det noen som kan anbefale et verksted som kan sveise aluminium og fikse kanten på aftercooleren min? Helst i nærheten av Oslo, alternativt Østfold eller Vestfold.

Mvh

Pål Christian

Screenshot_20250223_140431_Gallery.jpg.1d5b6c54910efa290c3ef70c53259d37.jpg

Screenshot_20250223_140458_Gallery.jpg.29163fb9d1c5b870056b5499d26cd02d.jpg

NOR15186 skrev for 3 timer siden:

Er det noen som kan anbefale et verksted som kan sveise aluminium og fikse kanten på aftercooleren

Jo større og jo mer profft verksted du ønsker deg, jo dyrere blir det. 2500+mva i timepris tar de to jeg vet om men de er ikke i ditt ønsket distrikt. 

Om pris teller ville jeg finne en dyktig TIG sveiser, på Finn finner man feks minst 3 som tar på seg TIG Alu rep sveising. Også anbefaler jeg å finne en Petter smart med maskineringssenter og stor vinkelskive som kan frese nytt spor for deg. 
Ta 6 bilder vinkelrett på hver flate, skriv på vitale mål, del type tetning, når du sender ut forespørsel.

Om du ønsker øket levetid på ladeluftkjøleren din etter reparasjon så kan du montere med en egnet montasjepasta på kontaktflatene så minimerer du den forbaska spaltekorrosjonen på aluminiumsdeler. (særlig i kontakt med klorider/sjøvann)

Komodo skrev 50 minutter siden:

Jeg har en kompis som er god på å sveise aluminium, kan sette deg i kontakt med ham hvis du vil. Han er har et ganske godt utstyrt maskineringsverksted også. Driver et enmannsfirma, og ligger ikke høyt i pris (tror jeg). 

Ja, det hadde vært flott. Send meg gjerne på PM

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...