Jump to content

Elan 33 fra 80-tallet, lekkasje fra vindu

clint eastwood

Recommended Posts

Hei båtfolk, jeg har kjøpt en Elan 33, bygget på 80-tallet. Jeg kjøpte den usett, og selger unnlot å opplyse om lekkasje fra en av vinduene. Jeg vet det finnes mange tettemidler på markedet, men ønsker gjerne innspill fra noen som har erfaringer med dette. Håper å kunne klare å tette uten å ta ut hele vinduet...

Venter spent på svar..

Snakker vi vindu som ikke er beregnet for å åpnes (for lufting)?

Hvis ikke, vanskelig å si uten bedre beskrivelse og/eller gode bilder, men enkelte ganger er det ingen vei utenom å ta ut og fornye tettemassen/pakningen for så å sette i igjen. Andre ganger, gjerne med smålekkasjer, har jeg god erfaring med Captain Tolley, lateksbasert væske som trenger inn i små sprekker og ekspanderer. Båten min lakk som ei sil da jeg kjøpte den, men etter noen runder med Captain Tolley ble det tett, og har holdt seg tett.

Captain Tolley nå for midlertidig rep, og så skru ut vinduet og legge butyl til sommeren når det blir litt hyggeligere temperaturer er hva jeg ville gjort. Er ikke nødvendigvis en kjempejobb.. 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...