Jump to content

Noen som kan anbefale et godt slangekamera?

Lars H.

Recommended Posts

Mange ganger hadde det vært greit å få inspisert litt på vanskelige steder på motoren eller annet. Jeg har et Exibel Snake Scop TF2808 kjøpt hos Clas Ohlson, men det funger kun mot PC med Win 7. som jeg ikke har. Så jeg er på jakt etter et nytt. Det kan være trådløst eller kablet og må kunne brukes mot en laptop med Windows 10 og 11.

Er det noen som kan anbefale noe som de selv har erfaring med?

Kvalitet koster, - det vet jeg, men jeg kjøper ikke et slikt kamera til tusenvis av kroner.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 35 minutter siden:

men det funger kun mot PC med Win 7. som jeg ikke har.

Kan du ikke velge «Kjøre som Win 7» når du starter det i Win 10/11? Med forbehold om at det er lenge siden jeg var borti slikt så det kan godt hende jeg er utdatert. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Tom Rør skrev 37 minutter siden:

Jeg bruker dette på jobb. Vet ikke om du kan koble den opp mot pc, men det ser sikkert du:tommel_opp:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=6229801

Den blir nok alt for kostbar. 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 7 minutter siden:

Kanskje, men jeg finner ikke CDen.

IMG_5242.jpeg.abd8a73deca03c3a0519eccd90f0ec81.jpeg

Godt mulig at jeg kan hjelpe med CD-en. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Lars H. skrev 57 minutter siden:

Er det noen som kan anbefale noe som de selv har erfaring med?

Jeg kjøpte et inspeksjonskamera nylig ifb en stor reparasjon jeg gjorde på bilen. Da måtte jeg bla se inn på ventilene uten å ta av toppene. Det kostet bare noen hundrelapper fra Ali, og fungerte veldig bra. Hvis du er interessert kan jeg finne fram en link på PCen, sitter bare med telefon nå.

Her har du et søk på Aliexpress på inspeksjonskameraer.

Jeg finner ikke igjen akkurat det jeg kjøpte, av en eller annen grunn dukker ikke ordren opp på siden min. Men jeg kjøpte et av denne typen hvor du setter mobilen i en holder.

Klikket egentlig feil, for opprinnelig ville jeg ha et instrument med egen skjerm. Men da jeg først fikk testet det ut ble jeg faktisk meget fornøyd. Kjekk funksjon med å kunne ta bilder rett på telefonen. Ved å koble til ledningen starter kameraappen automatisk. Med det hjulet du ser på håndtaket kan du bøye ytterste del av hodet der kameraet sitter, på den måten kan du se rundt hjørner. Det sitter små lystdioder rundt kameraet, så du får alltid lys der du ser. Meget bra skarphet på bildene, og lett å føre dit du vil. 

Den som Escaro lenket til har jeg brukt i mange år, veldig bra. Den snakker med tlf med wifi, usikker på om du kan koble den til pcen. Jeg kjøpte på Ali den gangen.

Jeg har feks brukt den til inspeksjon av ventilasjonskanal her hjemme, teipet den på en radiostyrtbil å kjørte avgårde i kanalen. Kamera har også eget lys innebygget.

Ja, den ser jo grei ut til en rimelig pris. Idag skal jeg en tur til båten for å sjekke at alt er OK der. Da kjører jeg forbi Maritim, og dermed er det fristende å svinge innom og handle kamera.

Det nærmer seg jo også tid for vårpuss, så jeg kan jo handle inn en liten boks bunnstoff (Seajet 033) med det samme.

Lengden på kamera synes jeg også er viktig for skal du bruke det i 16 mm trekkerør så kan man få problemer med svingene.

Og gjør noe bakerst på kamerea slik at du der ikke har en skarp kant som kan hekte seg fast når du drar kameraet ut igjen og da har du ikke noe kamera lenger. Har selvfølgelig ikke opplevd det selv :undrer:

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

jørn skrev for 14 timer siden:

Jeg har feks brukt den til inspeksjon av ventilasjonskanal her hjemme, teipet den på en radiostyrtbil å kjørte avgårde i kanalen.

Heter du Redor Felgen?
Det var både kreativt og smart

pipe skrev 3 minutter siden:

Heter du Redor Felgen?
Det var både kreativt og smart

Mulig det, hehe. Det hører med til historien at naboen fikk noen på døra som mente rens var nødvendig og ville ta 10000,- for det. Jeg mente at det ikke kunne være så ille, og det viste seg at jeg hadde rett 😀

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...