Mr grønn Startet 4.Mars Link til dette innlegget Startet 4.Mars Hei takket være dere har jeg funnet ut at jeg har en Bmc 2,5 l diessel motor som også står Fredrikstad motor på, denne er vanskelig å få deler til. Er en bowman kjøle. Er vanskelig å få deler i Norge, så jeg lurer på om dere vet hvilken motor, og om det er motor som passer rett over som er lett å få deler til og billige deler. Takker så masse Link to post
index Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Har BMC blitt vanskelig å få tak i deler til? De har jo pleid å være noe av det enkleste å finne deler til. Hvilke deler er det egentlig du trenger? Ingenting passer rett på, du må nok uansett tilpasse. Om du vil ha noe mer kurant kan f.eks en nyere Yanmar være noe, men billige er de ikke.. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Janoho Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars De begynner jo å bli hauggamle så kan godt tenkte meg at det ikke er mye på lager lenger. Du kan høre med disse i england, kjøpte noen deler av de før men begynner å bli minst 15 år siden Marine Products, Boat Parts and Spares | ASAP Supplies Hvis du skal ha billig motor og deler må du gå for noe som er brukt i bil, traktor eller industri, masse ulemper selvsagt med kanskje dårlig tilpasset kjøleanlegg, tungvinn service (tilkomst oljefilter etc) tilkobling gir og ellers alt rundt motoren. Ingen båtmotorer har billige deler dessverre Link to post
Mr grønn Svart 4.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars Takk for det, viktigste er at det går ann å få deler. Åssen yanmar da evt Index takk for svar. Takk for siden Janoho skal sjekke der nå Link to post
index Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Mr grønn skrev 20 minutter siden: Åssen yanmar da evt Index takk for svar. Yanmar 4JH-HTE 66HK for eksempel. Hvis det er plass. Perkins 4.108 er også et alternativ, den har billige deler men er en hauggammel motor. Litt som den du har. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
EiSvIn Svart 4.Mars Link til dette innlegget Svart 4.Mars Men igjen, hva slags deler er det du tenker på? Det er jo ganske stor forskjeller på forbruksmatriell og totalrestaurering.. BMC er jo mye brukt i engelske kanalbåter. Så sjekk her for eksempel: https://www.asap-supplies.com/brands/bmc-leyland Link to post
Mr grønn Svart 6.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars Vet foreløpig ikke hva jeg trenger, den står delvis i is, pga kalesjen hadde røket. Jeg fikk båten for to ukersiden, og holder på å tine den opp. Ennå remhjulet har stått helt under vann så mu vente å se om jeg får det til å gå rundt. Link to post
Mr grønn Svart 6.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars Index tusen takk, får se hva jeg må gjøre med motoren Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn