Jump to content

Leter etter kvalitets sikringsholder.

Konas båt

Recommended Posts

Kobber har jo ikke mye spenst, så det er neppe noe godt materiale til slikt bruk. Jeg ser for meg at sikringsholderne fort vil bli slappe. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Takk for forslagene som er kommet.

Er ikkje på leit etter de typiske sikringsholderene til båt med felles + inn til sikringene og skrukoblinger.

Sikringene er for å kunne sikre ned fra 10 A automat sikringer i berøringspanel samt lett kunne nødkoble utenom berøringspanel.

Mye av kabelsko og koblings utstyr er fortinnet messing.

Eksempel er Biltema kabelsko.  https://www.biltema.no/globalassets/01.-bil-mc--autoilu-mp/00.-content/crimp_terminals.pdf

Mange oppgir ikkje material i sikringsholdere.

Noen oppgir at de er fortinnet, men ikkje om det er messing eller kobber.

Andre er fornikklet messing eller kobber.

Den @Escaro linket til fra Biltem er fortinnet, men messing eller kobber?

Den fra Maritim er ikkje materialoppgitt.

Den fra Eurodel er ein HELLA der er kontaktflate er fortinnet.

Den @Gullfisk linket til fra Seatronic/Blue Sea er fornikklet kobber, så kobber legeringer er nok spenstig nok.

Hvor mye det betyr om det er kobber eller messing, fortinnet eller fornikklet, veit eg ikkje, men gir ikkje opp ende, nye forslag mottas gjerne.

Kabelsko av fortinnet kobber er vertfall sikret.

Tror ganske bestemt at den fra biltema er fortinnet kobber, men anbefaler den virkelig ikke. Monterte en sånn i fjor, ryker ut igjen i år. Slakk der man setter inn sikringen, blir vakkel, og innimellom er det ikke kontakt i det hele tatt..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...