Jump to content

19 fot med mercruiser 454 big block 330hk


mindspin

Recommended Posts

lurer på om noen her inne har vekt på denne maskinen og kansje og et svinghjul liggende?

skal settes i før sommeren og håper på suksess;) :smiley:

DU VERDEN - har du flysertifikat ? :eek:

 

Volvo Pentas variant av 7,4 liter med DP-drev veier 525 kg. Vet ikke om den er big-block, men det finnes kanskje ikke small-block over 5,7 liter ? Antakelig veier en Mercruiser omtrent det samme som en Volvo.

 

Om du er i live og skrivefør etter å ha hatt denne doningen i drift en sommer så hører vi gjerne fra deg om opplevelsene.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post

Jeg har hatt en 20 fot båt med Chev Magnum (bilmotor, marinisert) som var bygget ned til 350HK med drev. Det var som en rakett i akselerasjon. Dette var en tung motor, noe tilsvarende din motor.

 

Vekten av motoren var godt å ha, for i stor fart ble båten noe lett hvis det sjøet litt.

Så jeg måtte legg inn mer vekt foran i båten.

Prøv å få sjekket vekt balansen i båten, muligens du trenger mer vekt foran for å få den til å gå godt i vannet. Dette avhenger av båt typen.

 

Kjør forsiktig, slike krefter i så liten båt, kan være tøft å håndtere.

Redigert av langbein (see edit history)

Båtlivet er herlig.

Link to post

jo da er en amerikansk båt så den er ganske bred med bensintank nesten HELT foran så hjelper litt men tanken blir vel fort tom, vet ikke helt hva slags bensinforbruk det blir i sånt no, total vekt på runt 12-1300kg ville jeg tro

 

har en draco 17 med volvo penta 240a 5.7l, farter ganske bra opp til 42 knop men der stopper drevet....

 

så er på tide med nok et leke tøy:D

 

men som sagt...svinghjul og starter til 454 mercruiser magnum mottas med takk og penger;)

Link to post

jo da er en amerikansk båt så den er ganske bred med bensintank nesten HELT foran så hjelper litt men tanken blir vel fort tom, vet ikke helt hva slags bensinforbruk det blir i sånt no, total vekt på runt 12-1300kg ville jeg tro

 

har en draco 17 med volvo penta 240a 5.7l, farter ganske bra opp til 42 knop men der stopper drevet....

 

så er på tide med nok et leke tøy:D

 

men som sagt...svinghjul og starter til 454 mercruiser magnum mottas med takk og penger;)

Forbruk med full spiker - regn med 110-120 l/time. Men det blir vel ikke så mange minuttene av gangen med full pinne... I kosefart/smygefart på 35 knop (?) blir det kanskje 50 l/time. Kanskje.

 

Hva mener du med (Dracoen) at drevet stopper ved 42 knop? Feil propell ?

 

For øvrig er VP 240A bygget på Ford W(indsor) 351 (5,8 liter), ikke på Chevy 350 (5,7 liter) som de fleste andre VPene i den "klassen". Anyway...

 

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...