mindspin Startet 18.Januar.2006 Del på Facebook Startet 18.Januar.2006 lurer på om noen her inne har vekt på denne maskinen og kansje og et svinghjul liggende? skal settes i før sommeren og håper på suksess;) Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Dette høres rått ut! Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
evenR4u Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 lurer på om noen her inne har vekt på denne maskinen og kansje og et svinghjul liggende? skal settes i før sommeren og håper på suksess;) DU VERDEN - har du flysertifikat ? Volvo Pentas variant av 7,4 liter med DP-drev veier 525 kg. Vet ikke om den er big-block, men det finnes kanskje ikke small-block over 5,7 liter ? Antakelig veier en Mercruiser omtrent det samme som en Volvo. Om du er i live og skrivefør etter å ha hatt denne doningen i drift en sommer så hører vi gjerne fra deg om opplevelsene. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
langbein Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 (redigert) Jeg har hatt en 20 fot båt med Chev Magnum (bilmotor, marinisert) som var bygget ned til 350HK med drev. Det var som en rakett i akselerasjon. Dette var en tung motor, noe tilsvarende din motor. Vekten av motoren var godt å ha, for i stor fart ble båten noe lett hvis det sjøet litt. Så jeg måtte legg inn mer vekt foran i båten. Prøv å få sjekket vekt balansen i båten, muligens du trenger mer vekt foran for å få den til å gå godt i vannet. Dette avhenger av båt typen. Kjør forsiktig, slike krefter i så liten båt, kan være tøft å håndtere. Redigert 18.Januar.2006 av langbein (see edit history) Sitér dette innlegget Båtlivet er herlig. Link to post
ivar Svart 18.Januar.2006 Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Hørtes jo morsomt ut ja, hva slags båt er det da? Forhåpentligvis et skrog som tåler litt fart... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
mindspin Svart 20.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2006 jo da er en amerikansk båt så den er ganske bred med bensintank nesten HELT foran så hjelper litt men tanken blir vel fort tom, vet ikke helt hva slags bensinforbruk det blir i sånt no, total vekt på runt 12-1300kg ville jeg tro har en draco 17 med volvo penta 240a 5.7l, farter ganske bra opp til 42 knop men der stopper drevet.... så er på tide med nok et leke tøy:D men som sagt...svinghjul og starter til 454 mercruiser magnum mottas med takk og penger;) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Januar.2006 Del på Facebook Svart 20.Januar.2006 (redigert) www.ebay.com har mye rart Redigert 20.Januar.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 jo da er en amerikansk båt så den er ganske bred med bensintank nesten HELT foran så hjelper litt men tanken blir vel fort tom, vet ikke helt hva slags bensinforbruk det blir i sånt no, total vekt på runt 12-1300kg ville jeg tro har en draco 17 med volvo penta 240a 5.7l, farter ganske bra opp til 42 knop men der stopper drevet.... så er på tide med nok et leke tøy:D men som sagt...svinghjul og starter til 454 mercruiser magnum mottas med takk og penger;) Forbruk med full spiker - regn med 110-120 l/time. Men det blir vel ikke så mange minuttene av gangen med full pinne... I kosefart/smygefart på 35 knop (?) blir det kanskje 50 l/time. Kanskje. Hva mener du med (Dracoen) at drevet stopper ved 42 knop? Feil propell ? For øvrig er VP 240A bygget på Ford W(indsor) 351 (5,8 liter), ikke på Chevy 350 (5,7 liter) som de fleste andre VPene i den "klassen". Anyway... evenR4u Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.