Jump to content

Lim, skumgummi og festing av løse skrogtrekk

hermandotno

Recommended Posts

Hei, prøvde meg i en eksisterende tråd, men ser ikke ut som noen følger med der så jeg drister meg til en ny tråd:

Jeg har skrogtrekk som har løsnet overalt i kabinen og jeg har veldig lite lyst å gå løs på en total utskifting, så tenkte å bare lime det på plass.

Se bilder.

Spørsmål:
- Hva slags lim bruker man?
- Skrogtrekket var festet med et tynt lagt "skumgummi" - er det viktig å erstatte dette eller kan jeg lime rett på skroget?

Jeg er også litt bekymret for mugg under skrogtrekket, men jeg har tørket ut båten i så stor grad at jeg håper dette har tørket inn og at det ikke utgjør noen helsefare når jeg fester trekket og sånnsett forsegler det som er bak.

IMG_20250304_113904936_MFNR.jpg

IMG_20250304_113910980_MFNR.jpg

IMG_20250304_113925519_MFNR.jpg

Skumgummien var en del av trekket, og har nok gått i oppløsning. Du kan enten lime med gulvlim (a det tørke nesten helt før du presser det sammen) eller kontaktlim.

Nytt trekk blir helt klart det peneste, men også mest arbeid. Jeg ville ha prøvd å lime det opp først. Så kan du heller skifte senere om du ikke er fornøyd. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
2 hours ago, index said:

Skumgummien var en del av trekket, og har nok gått i oppløsning. Du kan enten lime med gulvlim (a det tørke nesten helt før du presser det sammen) eller kontaktlim.

Nytt trekk blir helt klart det peneste, men også mest arbeid. Jeg ville ha prøvd å lime det opp først. Så kan du heller skifte senere om du ikke er fornøyd. 

Takk!

Litt mugg er nesten umulig å unngå i båt. Det er et fuktig miljø. Du kan begrense det ved å sørge for at alt er tett og greit, samt god lufting. Vask godt, lim opp trekket og tett evt lekkasjer. Så går det nok helt greit. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...