Jump to content

Plate for innredning/ montering av utstyr i motorrom

_Bliss_

Recommended Posts

Skal til med å montere div utstyr som lanstrømssentral, lader, dieselfilter osv i motorrom på en nb 750. Fra før er det hvite belagte kryssfiner plater. Kunne tenkt meg å brukt samme, men regner me de er svin dyre og ikke i hyllen hos den lokale byggevarehandelen. Har kryssfiner liggene, men kun 9mm. Vurderer å lime sammen 2stk og male med hvit alkyd maling. Vil det holde i fuktig miljø over tid?

Hei.

Baderomsplater har glatte overflater som er lette å halda reine. Dei toler òg svært mykje fukt. Eg har brukt baderomsplater på akterspeglet på joller. Etter meir enn 15 år ute er det ingen teikn til rote eller delaminering. 

Ask skrev 34 minutter siden:

Hei.

Baderomsplater har glatte overflater som er lette å halda reine. Dei toler òg svært mykje fukt. Eg har brukt baderomsplater på akterspeglet på joller. Etter meir enn 15 år ute er det ingen teikn til rote eller delaminering. 

Baderomsplate kan fungere bra ja! 

Ask skrev for 5 timer siden:

Hei.

Du hekd vel til iRogalqnd?

Om du er i nordfylket kan du henta ein bit baderomspanel hjå meg. 

Hei, det stemmer.

Takker for det. Skal ha det i bakhodet om jeg skal nordover. Er det hvitt panel?

Har litt forskjellig planer for montering, så hvis du har en del kan gjerne kjøpe.

Synd det ikke er enklere å få tak i G10 plater (glassfiberplater) De er enkle å kutte til, samt at de kan males med det meste. Da slipper man å tenke på råte.

Glassfiber.no har glassfiberplater, men man må kjøpe en hel plate til noen tusenlapper og om man trenger frakt så ender man på over 4K for en plate. Kingboard er vel minimum 6 mm om jeg ikke husker feil. De er kilne på maling og blir tunge. Var ute etter en glassfiberplate for å dekke over instrumentbordet da alt av instrumenter skal flyttes. Har bestilt en plate i lexan i stedet, så får se om det duger. Det er et sterkt materiale, men må teste litt ut vedr lakkering. Bengalack skal visstnok gå i følge leverandøren.  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...