Jump to content

Losskøyta Songvaar restaurasjon og skøytesnakk

Sjøspeidern

Recommended Posts

Anders And skrev 1 time siden:

Er det noen som vet hvor høy masta på Boy Leslie er? Hvilken seilingshøyde under broer trenger den? 

Snakka med sønnen til han som er styreleder og de mener omtrent 24meter høy

-Seiling er gøy helt til det ikke er det lenger.

Sander "sjøspeidern" Øigarden

• 5 uker senere...

Liten oppdattering her også.

Songvaar blir finere og finere for hver uke som går, gleder meg som en unge til den er ferdig og vi kan dra på turer langs land og strand. 

Fikk nyss av en jevnaldrende kompis fra Godvik sjøspeiderne som sammen med Bergen seilskøyteklubb har RS4 Feie som er sammenlignbar med Songvaar at de er ferdige, og jeg er så sjalu når jeg får bilder, gleder meg til de to skøytene møtes til sjøspeiderleir på Bragdøya neste år, da blir vi 3-4 Losskøyter hvorav samtlige andre enn Songvaar er "ekte" Colin Archer. det blir stas.

Men tilbake til jorda...

Dugnadsgjengen har gjort en fantastisk jobb og sjøsetting høres mer og mer realistisk, akkurat når vet jeg ikke, men det blir uansett en fantastisk dagIMG_5105_HEIC.jpeg.58b5b85271a866405afdb0728213df1d.jpeg

Vi har malt både skuteside og stoffet båten for å få den sjøklar, linoljemaling er ikke så vanlig nå, men jeg jobbet i fjor sommer med slik maling på Nordberg fort, det er viktig at det er riktig :) Og det er helt greit å jobbe med, man må bare være tålmodig og gjøre det riktigIMG_5441_HEIC.jpeg.c423dca06f7e6fedd6472fc686415582.jpeg

Om man kunne lukte bilder..... oljing av mast kan være kjedelig, men ålreit når man snakker med kompiser om alt man skal gjøre med skøyta når den er ferdig

Det var alt jeg hadde for nå

-Seiling er gøy helt til det ikke er det lenger.

Sander "sjøspeidern" Øigarden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...