altmuligbåt Startet 13.Mars Link til dette innlegget Startet 13.Mars Hei Har en større rib som gjør 50 knop. I dag er hvert batteri satt i en plast boks med lokk og en "leke" stopp rundt. Sånn vil jeg ikke ha det. 1. dette sitter ikke bra nok. 2. vanskelig og komme til. Er denne boksen nødvendig? Har lyst til og feste batteriene direkte. Er det noe problem med det? Mvh Tony Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
-morten- Svart 13.Mars Link til dette innlegget Svart 13.Mars 13 minutes ago, altmuligbåt said: Hei Har en større rib som gjør 50 knop. I dag er hvert batteri satt i en plast boks med lokk og en "leke" stopp rundt. Sånn vil jeg ikke ha det. 1. dette sitter ikke bra nok. 2. vanskelig og komme til. Er denne boksen nødvendig? Har lyst til og feste batteriene direkte. Er det noe problem med det? Mvh Tony Standard løsning i mange båter dette, hvorfor holder det ikke? boksen med lokk er for sikkerheten Attwood Batterikasse Maritim Båtutstyr stroppen har bruddstyrke på 158kg Har hatt samme løsning på de tre siste båtene uten problemer. Kassene må også gjøres fast da såklart. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
oberst1 Svart 14.Mars Link til dette innlegget Svart 14.Mars Tja, hva er en lekestropp? Ofte er det innfesting av stropp som går rundt kasse som er et svakt punkt. Har levert stropper til dette formålet til en norsk båtbygger av raske båter, 25mm polyester og 450kg bruddstyrke. De støper egne kasser, men innfestingen gjøres solid av samme tankegang som deg... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars At stropp og batteriboks er solid nok er nok ikke problemet her. Ofte er jo batteriboksen litt større en batteriet,.Hvordan fester man dette forsvarlig. Tror vi snakker store G krefter over lang tid. så jeg forstår forslaget om å bare stroppe batteriet. Noen batteri er jo klasset til IP 67, og da er det vel mer et spørsmål om vansprut på polene Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars Jeg kjører bare med batteri og Biltema stropper i båter som gjør 80++ uten problemer, men har knust ett par vanlige batterier så nå bruker jeg optima blåtopp batteri med godt hell Men jeg vurderer og gå over til lithium, siden det er lettere å slanke båten 10-15kg enn det er å slanke han som kjører båten Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars altmuligbåt skrev On 13.3.2025 at 10.47: Er denne boksen nødvendig? Har lyst til og feste batteriene direkte. Er det noe problem med det? Jeg har gjort det som du foreslår, ser ikke noe problem med det med et AGM batteri. Batteriet er skrudd fast i ei plate som er limt med fugemasse. Se bilder av hvordan jeg har gjort det i tråden om ombygging av Draco 20 til åpen jolle på side 64: Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.