broiler_ben Startet 23 timer siden Link til dette innlegget Startet 23 timer siden Hei! Har en Volvo Penta 151 AQ med doble Solex 44 PA forgassere. Noen her inne som vet om noen måte å justere disse mest synkront? Link to post
floano Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Hei, For mange mange år siden så skrudde jeg en del på BMW 2002 TI. Den har to doble Solex 40PHH. Det kan hende det er enklere å finne ressurser på nettet for denne komboen enn for VP. Fant ganske mye på et par raske google-søk. Vet ikke hvordan PHH er i forhold til PA, men de kan fort være tilstrekkelig like? Link to post
pipe Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden De fleste som hadde peiling er nok på ett annet sted eller ikke istand til å justere forgassere lengre. Forgassere ble forbud i 1989 på nye biler men båtbransjen hold vel på noen år til. Jeg tror jeg fortsatt er i stand til å justere en forgasser på lyd men skal du synkronisere to trenger du noe sånt som denne. https://www.thansen.no/verktoy-forbruk/spesialverktoy/spesialverktoy-til-mc/forgasser-synkroniseringssett-2-3-4-syl/n12353/pn26102 Link to post
Hulda Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Justerte doble Solex og Weber i barndommen. Hvorom alt, temaet har tidligere vært grundig utredet her på baatplassen. Link to post
broiler_ben Svart 4 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Takk for info, jeg skal sjekke litt videre. :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn