Bitteliten Startet 16.Mars Link til dette innlegget Startet 16.Mars I byssa har jeg dette blandebatteriet https://seatronic.no/osculati-diana-ettgreps-blandebatteri-med-lang-tut skulle gjerne satt på en sånn strålesamler med dusj. https://www.clasohlson.com/no/Stralesamler-med-kuleledd,-for-kjokkenkran,-WatWin-Select/p/41-2817 men… Osculati perlatoren ser ut til å ha gjenger som er 17,5 mm (3/8). Jeg har kjøpt en utvendig gjengeovergang 18-22 mm men den passer ikke. har lett etter 3/8-M22 utvendig overgang uten å lykkes eller en 3/8 utvendig til 24mm innvendig overgang som også kan brukes. noen tips? Original perlator Osculati til venstre 18-22mm overgang som ikke passer i Osculati batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars Bitteliten skrev for 6 timer siden: Osculati perlatoren ser ut til å ha gjenger som er 17,5 mm (3/8). Hvorfor mener du at de gjengene er 3/8? Har du målt stigningen? Og hvor nøyaktig har du målt diameteren? Hvis målet ditt er riktig tipper jeg at det er 11/16" UNF. Bitteliten skrev for 6 timer siden: har lett etter 3/8-M22 utvendig overgang uten å lykkes eller en 3/8 utvendig til 24mm innvendig overgang som også kan brukes. Den overgangen du trenger finnes nok ikke. Men lett å lage i en dreiebenk Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 17.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars Komodo skrev for 9 timer siden: Hvorfor mener du at de gjengene er 3/8? Har du målt stigningen? Og hvor nøyaktig har du målt diameteren? Hvis målet ditt er riktig tipper jeg at det er 11/16" UNF. Den overgangen du trenger finnes nok ikke. Men lett å lage i en dreiebenk 18mm passer ikke. Skyvelær viser 17,5mm. Derfor min antakelse om 3/8😊 Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 17.Mars Link til dette innlegget Svart 17.Mars Spurt nærmeste rørleggerforretning? Har blandet de merkligste gjengetyper opp gjennom åra med arbeid på diverse i båt, men rørlegger`n har alltid funnet løsningen :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars Link til dette innlegget Svart 17.Mars Førstefender skrev for 1 time siden: Spurt nærmeste rørleggerforretning? Har blandet de merkligste gjengetyper opp gjennom åra med arbeid på diverse i båt, men rørlegger`n har alltid funnet løsningen :) Det blir da ofte med noen overganger som ikke alltid er like dekorative på et kjøkkenbatteri. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Mars Link til dette innlegget Svart 17.Mars Bitteliten skrev for 2 timer siden: 18mm passer ikke. Skyvelær viser 17,5mm. Derfor min antakelse om 3/8😊 Ok, skjønner. Men når du skal bestemme en gjengedimensjon skal du ikke anta. Da skal du måle diameteren, måle stigningen med et gjengelære, og slå opp i en gjengetabell. Da vil du finne ut at 3/8" ikke er riktig, verken vanlige tommegjenger eller rørgjenger (regner jo med at du snakker om rørgjenger). En vanlig tommegjenge i 3/8" måler litt under 10mm utvendig, og en 3/8"BSP rørgjenge måler ca 16,6, så noen av dem kan det ikke være. Men hvis du ser under UNF i samme tabell, så ser du at 11/16-16 har en utvendig diameter på 17,46, så den kan det være. Men for å være sikker må du altså måle stigningen også. Tom Rør skrev 14 minutter siden: Det blir da ofte med noen overganger som ikke alltid er like dekorative på et kjøkkenbatteri. Ja, ikke sant. Så hvis denne ikke er å få kjøpt i forkrommet messing, er det bedre å dreie en i rustfritt og polere den blank Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 17.Mars Link til dette innlegget Svart 17.Mars Bitteliten skrev for 2 timer siden: Skyvelær viser 17,5mm. Derfor min antakelse om 3/8😊 Dersom du mener G3/8 så er nominell ytterdiameter iht til ISO ca 16.66 mm. Du vil aldri måle et større mål, men typisk måle 16.55mm i praksis fordi en produsent ofte legger seg på maks toleranse. Husk at 3/8 ikke er "en" bestemt gjenge, du må legge til riktig bokstav/bokstaver så vi ender med å sammenlikne epler og druer... Det er veldig stor forskjell på 3/8 UNF, 3/8" NPT og G3/8" Edit: @Komodo postet innlegget over noen sekunder før meg så her ble det litt dobbeltdipp... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars Link til dette innlegget Svart 17.Mars Det er bedre å kjøpe et stilig kjøkkenbatteri med uttrekkbar tut, så slipper man sånn jallaløsning med noe man skrur på tuten. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.Mars Link til dette innlegget Svart 18.Mars Her ville jeg prøvd å få kuleleddet ut av den øverste metallhylsen, og sett om det var mulig å tilpasse dette til å gå inn i den originale perlatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.