Jump to content

Sommerferie

Marø

Recommended Posts

Hei alle sammen!!

Søndag starter sommerferien. Da går ferden mot svenskekysten. Kunne vært artig å møte andre som har opparbeidet en avhengighet av å logge seg på baatplassen.no. Håper mange nå har skaffet seg vimpel slik at de syns. Se etter vimpelen og velkommen ombord.

GOD SOMMER FOLKENS  :seeya::smash::cheers::fishing:

Støtter den. Selv om jeg regner muligheten for å være ganske liten på mine kanter. I farten tror jeg det er en 4-5 stykker som har identifisert seg fra Mjøsa-området. Dere som sokner til Mjøsa: Har dere vimpel alle sammen slik at vi finner igjen hverandre?

En riktig god sommer til alle sammen  :cheers:

Om kvelden fredag 27.06 seiler Hannah II for Kragerø. Fram til begynnelsen av august blir vi å observere i Kragerø-skjærgården og strekningen Kragerø - Kristiansand. Om det blir tur til Hvaler og litt på svenskekysten for å besøke familie kommer an på vær og vind.

Litt jobbing blir det innimellom, kanskje såvidt tid til å oppdatere seg her på Baatplassen. Håper å feste mange av sommerminnene til den digitale filmen, slik at det kan komme nye historier og andre oppdateringer av hjemmesiden vår.

Vi skal være på utkikk etter Baatplassen-vimpelen. Og ser dere en Windy 32 med en slik vimpel så ta kontakt. Ikke noe ville være hyggeligere enn å treffe andre båtfrelste fra nettopp dette nettstedet.

Vi har bestilt sol og lite vind hele sommeren.

:fishing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Jeg drar avgårde i dag med kurs for Gøteborg.  Festina Lente 3 seiler uten vimpel.  Synd, men sånn ble det.  Var innom Malfix i går fo å kjøpe en, men imot utsagn her på båtplassen, hadde han ikke slike vimpler, han hadde aldri fått inn noen etter "messa"  slik han hadde blitt forespeilet, og slik det sto her før messa, så det var det.

Men men, ferien blir sikkert toppers uten vimpel også.  Drar noen av dere kjensel på båten, jeg vet om at det er tre i Norge, så er det 33% sjanse til å treffe rett.  Men, egentlig er vel sjansen større, for alle tre er neppe på svenskekysten i neste uke.

Etter Gøteborg går ferden til Kragerøområdet, før vi er tilbake i Oslo 14. juli.  Ha en god sommer alle sammen. :fishing:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Jeg drar avgårde i dag med kurs for Gøteborg.  Festina Lente 3 seiler uten vimpel.  Synd, men sånn ble det.

Det var såvidt at du unngikk vimpel  :cheers:

Gikk forbi Festina Lente III nylig da den lå ved Aker Brygge, men så ikke noe liv ombord. Og jeg har reservevimpel.  :fishing:

Sånn kan det gå Lasse,  men .. det kommer tider etter disse.  Jeg antar at når ferien er over, eller resten av båtsesongen for den saks skyld, spør man seg selv:  "I all verden,  hvor ble den tiden av???"  Det rare er, jo eldre vi blir, jo fortere går det.  Ha en fin sommer. :fishing:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Hej på er!

Vi starter semestern på onsdag 2/7 !

Vi går norrut,   starter i Marstrand går mot Tønsberg och sen vidare mot Skagen !

Vi har vimpeln under någon av vantspridarna!      (litt beroende på var ni ser oss!  :fishing:)

S/Y Gunga Din

Najad 371,    med  SWE 58  i  storseglet!

S/Y Gunga Din

Heisan

10/7 går turen sørover fra Langesund.  En avstikker til Danmark blir det også plass til om været tillater det.  Om det da blir retur til sørlandet eller oppover svenskekysten får vi bestemme etterhvert.

Skal prøve å få på plass vimpelen før ferien :sailing:

God ferie til alle :smiley:

mvh

M/Y Ellen Marie

• 3 uker senere...

Hei alle sammen!

[glow=red,2,300]Nå er det ferie.  :confused: [/glow]

Starter i kveld/ natt fra Paddehavet og målet er Svenskekysten, Koster og videre nedover

mot Grebbestad, Fjellbacka og kanskje Smøgen.

Vi tar ting som det kommer og med en gjennomsnittsfart på 6 kn. er det ikke sikkert vi kommer så langt.

Vimpel..jpg][url=https://baatplassen.no/bildearkiv/6/6898/Vimpel..jpg[/url][/url][/url][/url][/url][/url][/url][/url]">        Sandspollen.%205.7.03.jpg][url=https://baatplassen.no/bildearkiv/6/6898/Sandspollen.%205.7.03.jpg[/url][/url][/url][/url][/url][/url][/url][/url]">

Vimpelen er på plass og vi vil være på utkikk etter andre med vimpel.

Ha en fortsatt riktig god sommer og  :fishing::boxing::cool:

Hilsen oss tre på Oda

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Er kanskje litt teit jeg da , hvor bestiller jeg vimpel???? :confused:

Det ække alle som er like glupe da, :cool::lol:

Bare tulla jeg har egentlig ikke tenkt på det før dette kom opp.

Sorrry folkens kan dere sende meg en vimpel da, får den ikke før ferien for den starter til mandag men det kommer flere ferier, :boxing:.

Skal en tur søover fra Sandefjord, mot Kragerø og Portør og videre sørover senere :fishing:

Jeg sakl hilse på dem jeg ser med vimpel, HA EN GOD SOMMMMER ALLLE SAMMEN,

Hilsen Plomma

hilsen Plomma I, roynils@online.no

...Sorrry folkens kan dere sende meg en vimpel da, får den ikke før ferien for den starter til mandag men det kommer flere ferier

Klikk på "medlemssider" i menyen på toppen av siden. Deretter klikker du på "baatplassen.no Vimpel". Der finner du info om hvordan du bestiller. :cheers:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...