mawilu Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 Hvordan har de som vedtar lover tenkt på tømming av septiktank på denne årstiden skal foregå? Båtsesongen er allerede i gang for mange og tømmestasjonene er vinterstengt de jeg har sjekket i området.Noen som har forslag til løsning.Det minst en kan forvente er at forbudet kun gjelder om sommeren Quote Link to post
Code0 Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 Trenger vi en ny tråd på dette? Søk ‘oslofjorden’ så blir dette diskutert i ca fem tråder allerede. For eksempel denne: Quote Link to post
mawilu Posted March 22, 2025 Author Share Posted March 22, 2025 Jeg er klar over at det er diskutert opp og ned,mitt spørsmål dreier seg om respekt for vedtatt lov som er umulig å overholde halve året når alt er stengt. Quote Link to post
5nacks Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 18 minutes ago, mawilu said: Jeg er klar over at det er diskutert opp og ned,mitt spørsmål dreier seg om respekt for vedtatt lov som er umulig å overholde halve året når alt er stengt. Det er vel bare å tømme i sjøen? Det påvirker ikke miljøet i sjøen, hvis man skulle være engstelig for det. Quote Link to post
S/Y Emma Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 It's not a crime if you don't get caught. Quote Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Lars H. Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 Du, trådstarter stiller to spørsmål. Det første: Hvordan har de som vedtar lover tenkt på tømming av septiktank på denne årstiden skal foregå? Det får du stille til de som har vedtatt det. Vi båtbrukere er vel ikke tankelesere. Det andre spørsmålet: Båtsesongen er allerede i gang for mange og tømmestasjonene er vinterstengt de jeg har sjekket i området.Noen som har forslag til løsning Det spørsmålet er til oss båtbrukere, og for egen del er løsningen å la dritten gå rett i sjøen, langt fra land med god samvittighet. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Windy37GM Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 . Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 mawilu skrev for 4 timer siden: Hvordan har de som vedtar lover tenkt på tømming av septiktank på denne årstiden skal foregå? Båtsesongen er allerede i gang for mange og tømmestasjonene er vinterstengt de jeg har sjekket i området.Noen som har forslag til løsning.Det minst en kan forvente er at forbudet kun gjelder om sommeren Vallø båtforening har åpnet sin tømmestasjon :-) mvh Windy37GM Quote Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
mawilu Posted March 22, 2025 Author Share Posted March 22, 2025 Da nærmer våren seg,jeg ønsket kun å vise galskapen i noen hasteforbud uten tanker på muligheten til å følge dem.For mitt vedkommende blir omveien for lang så alt går i sjøen Quote Link to post
Code0 Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 mawilu skrev 11 minutter siden: For mitt vedkommende blir omveien for lang så alt går i sjøen …eller bruke fasilitetene i land… Quote Link to post
enslagsgjest Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 På tide å installere Bæsj & Carry i yachten. Det enkleste er ofte det beste. Quote Jeg er en slags gjest Link to post
dennrick Posted March 22, 2025 Share Posted March 22, 2025 Støtter deg her, @mawilu. Og når de først er åpne, så går det ikke an å legge til. Det er grunt og det blåser. Jeg setter det på kontoen for klimahysteri og ordner opp selv. Quote Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision (Båtplass på Tjøme) Link to post
Hulda Posted March 23, 2025 Share Posted March 23, 2025 Strömstad har tømmestasjon åpent året rundt. Ligger ved siden av stasjonen til kustbevakningen. Ikke lange omveien om du ligger på Ildjernet med full septik. Quote Link to post
NilsPils Posted March 23, 2025 Share Posted March 23, 2025 Hulda skrev for 7 timer siden: Strömstad har tømmestasjon åpent året rundt. Ligger ved siden av stasjonen til kustbevakningen. Ikke lange omveien om du ligger på Ildjernet med full septik. "Jeg MÅTTE til Strømstad for å tømme dassen. Det ble tilfeldigvis en tur på Systembolaget i samme slengen" . . . . . "Men tenk, før jeg kom hjem til Ildjernet var dassen smekkfull igjen, så jeg måtte snu ved Fjellstrand" . . . Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Posted March 23, 2025 Share Posted March 23, 2025 Det er sånn vi fem-knopere lever. Regelverket et tilpasset sånne som @Eika. Som tar Ildjernet - Strömstad på et kvarter. Quote Link to post
Eika Posted March 23, 2025 Share Posted March 23, 2025 Hulda skrev 49 minutter siden: Det er sånn vi fem-knopere lever. Regelverket et tilpasset sånne som @Eika. Som tar Ildjernet - Strömstad på et kvarter. Ikke at jeg vet hvor ildjernet er, men tydeligvis på feil side av fjorden men da regner jeg med at det er ca 20 nautiske Quote Link to post
Hulda Posted March 23, 2025 Share Posted March 23, 2025 Det er mer i området 68,7 NM. Quote Link to post
Eika Posted March 23, 2025 Share Posted March 23, 2025 Hulda skrev 15 minutter siden: Det er mer i området 68,7 NM. En time og 6min i økonomi fart Det er langt, bare for å tømme en septik Quote Link to post
NilsPils Posted March 24, 2025 Share Posted March 24, 2025 Eika skrev for 10 timer siden: En time og 6min i økonomi fart Det er langt, bare for å tømme en septik Langtur med overnatting under veis for oss 6-knopere . . . . Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts