Jump to content

Askeladden 565 Wasper - 2008 modell - Skade på rustfri rekke

Askeladden_565_W

Recommended Posts

Hei,

Jeg har vært uheldig og fått en skade på den rustfrie rekka - Barbord side. Båten er en Askeladde 565 Wasper 2008 modell. Har for såvidt funnet ut hvordan dette har hendt (traktor eller lignende som har dunket borti - vedkommende erkjenner skyld og vil ordne opp). Resultatet er at rekka er skjev med tilhørende skjeve fester og sprekk på innsiden av rekke. Virker til å være vanskelig å få tak i ny rekke. Tilbakemeldinger er at denne rekka blir ikke produsert lengre.

Mitt spørsmål er da om det er noen som vet om en slik rekke som skal selges? Eventuelt om det vil la seg reparere? Jeg er redd det vil bli stygge merker hvis denne skal repareres (merker etter varme, sliping etc).

Noen som har noen tanker rundt hvordan dette kan løses?

De som er flinke klarer vel å rette sånne rekker ganske bra om det ikke er veldig brå knekker. Utfordringen er vel å få den av, da det er dobblingsplater innunder innerliner. Da må man jo dele, og det kan jo bli både omstendelig og kostbart

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Askeladden_565_W skrev 1 time siden:

Mitt spørsmål er da om det er noen som vet om en slik rekke som skal selges? Eventuelt om det vil la seg reparere? Jeg er redd det vil bli stygge merker hvis denne skal repareres (merker etter varme, sliping etc).

Noen som har noen tanker rundt hvordan dette kan løses?

De som kan dette klarer nok å reparere rekka nærmest uten at det blir synlig. Men du gir ingen informasjon om hvor i landet du holder til, da blir det vanskelig å gi konkrete råd. I tillegg nevner du sprekk i båten, og da tilkommer det jo en jobb med plast/gelcoat. 

Bilder av slike skader gjør det alltid lettere å komme med råd. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...