dennrick Svart 27.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars Jeg hadde også fått med litt skjærepasta som jeg brukte flittig på både bor og gjengetapp. Flate anoder er det vi har satt på også. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lazyjack Svart 27.Mars Link til dette innlegget Svart 27.Mars Så du hadde ikke noe problem med å bore i din kjøl? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 28.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars Nei, det gikk ganske greit. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dennrick Svart 28.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars Fikk tatt noen bilder idag... Babord vinge: Styrbord vinge: Nabobåten har brukt større på sin kjøl, sånn ca lik den jeg har montert på skroget. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dennrick Svart 29.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars On 3/27/2025 at 11:50 PM, Lazyjack said: Så du hadde ikke noe problem med å bore i din kjøl? Forresten: Han som forsynte meg med bor og smøring er vår bedrift sin guru og ekspertkompetanse på maskinering i alle typer metaller, alt ifra de enkle til de mer "eksotiske", så alt ifra støpejern til titan etc. Vi leverer bl.a til O&G installasjoner i Nordsjøen, så det var nok veldig bra bor jeg fikk Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Hulda Svart 29.Mars Link til dette innlegget Svart 29.Mars Ta ikke det for gitt, vi brukte mye levert fra Biltema også. Dog gikk jeg av med pensjon i 2013. Men da jeg begynte offshore i 1985 var det mye gnistsikkert verktøy. Og merkeverktøy som Hazet, Backo og SnapOn. Så fant de vel ut at verktøyet rustet like godt uansett merke, og at det forsvant like fort. Samme for forbruksmateriell. Story: Vi var en gjeng ute på utleiejobb for å montere et eller annet. En av gutta, en skikkelig rennesteinsmekaniker, gad ikke å bære verktøyet ned seks etasjer om kvelden. Han pælma dagens verktøy på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.