Jump to content

Erfaringstråd om rubbing og forseglingsprodukter

Jonas78

Recommended Posts

Eika skrev for 6 timer siden:

@Lars Hansen jeg ser du skriver padden som i ett tall, hvis du kun har 1, så anbefaler jeg virkelig at du kjøper 2-3 til, sånn at du kan spyle de med vann også la de renne av seg, imens du jobber.

Det er så mye enklere og få ett godt resultat med reine pads. Når det klabber så blir det bare masse friksjon, varme også begynner gjerne pad'sa og hoppe

For meg fungerer det veldig bra med en murerbøtte med vann som jeg vasker den i innimellom. Tørker ved å kjøre maskinen halvveis nedi bøtta på full fart...

Fusso er ikke evig lykke på alt av båter, den blå sunseekeren jeg tok for noen uker siden har begynt og bli hvit og matt allerede igjen. Var ute og gjorde litt reklamasjons arbeid på den nå og blei vel enig med eieren at polering ikke nytter (jeg er 6 eller 7 som polerer den båten og jeg fikk det ikke holdbart jeg heller) og nå skal jeg prøve og få samla ett team og få lakkert det blå, før ferien.

Da blir det mange år med kun vask og voksing 

Jonas78 skrev 1 time siden:

Hmm. trodde nesten all gelcoat kunne bli ok igjen om man vannslipte det ned skikkelig? Men dette kan du jo langt bedre enn meg, så interessant å høre hva som gjør at den båten ikke kan vannslipes.

Porer og generelt 30år gammel ødelagt gelcoat pga sola. Da blir den sånn etter noen uker igjen selv om den er vannslipa etter alle kunstens regler 

Jeg ville jo helst ha gelcoat sprøyta det, meeeeeen det handler litt om pris

Morten_L skrev Just now:

Ja, dvs litt prestasjonsangst nå :fniser: får kjøre på og gjøre mitt beste :kul:

Og jeg gleder meg til å få fikset glecoatskadene på prosjektbåten!

Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt det være noen helligdager her og der som irriterer meg nok til at du får ett lite kurs i gelcoat korrigering :forvirret:

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...