Lars Hansen Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai Eika skrev for 6 timer siden: @Lars Hansen jeg ser du skriver padden som i ett tall, hvis du kun har 1, så anbefaler jeg virkelig at du kjøper 2-3 til, sånn at du kan spyle de med vann også la de renne av seg, imens du jobber. Det er så mye enklere og få ett godt resultat med reine pads. Når det klabber så blir det bare masse friksjon, varme også begynner gjerne pad'sa og hoppe For meg fungerer det veldig bra med en murerbøtte med vann som jeg vasker den i innimellom. Tørker ved å kjøre maskinen halvveis nedi bøtta på full fart... Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Fusso er ikke evig lykke på alt av båter, den blå sunseekeren jeg tok for noen uker siden har begynt og bli hvit og matt allerede igjen. Var ute og gjorde litt reklamasjons arbeid på den nå og blei vel enig med eieren at polering ikke nytter (jeg er 6 eller 7 som polerer den båten og jeg fikk det ikke holdbart jeg heller) og nå skal jeg prøve og få samla ett team og få lakkert det blå, før ferien. Da blir det mange år med kun vask og voksing Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 19.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai Hmm. trodde nesten all gelcoat kunne bli ok igjen om man vannslipte det ned skikkelig? Men dette kan du jo langt bedre enn meg, så interessant å høre hva som gjør at den båten ikke kan vannslipes. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eika Svart 19.Mai Link til dette innlegget Svart 19.Mai Jonas78 skrev 1 time siden: Hmm. trodde nesten all gelcoat kunne bli ok igjen om man vannslipte det ned skikkelig? Men dette kan du jo langt bedre enn meg, så interessant å høre hva som gjør at den båten ikke kan vannslipes. Porer og generelt 30år gammel ødelagt gelcoat pga sola. Da blir den sånn etter noen uker igjen selv om den er vannslipa etter alle kunstens regler Jeg ville jo helst ha gelcoat sprøyta det, meeeeeen det handler litt om pris Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Nå er jeg spent på å teste produktråd fra @Eika. Tipsene hans på rubbing var veldig vellykket Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Morten_L skrev 1 minutt siden: Nå er jeg spent på å teste produktråd fra @Eika. Tipsene hans på rubbing var veldig vellykket Skal bli morro og se resultatet når jeg kommer imorra Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Eika skrev Just now: Skal bli morro og se resultatet når jeg kommer imorra Ja, dvs litt prestasjonsangst nå får kjøre på og gjøre mitt beste Og jeg gleder meg til å få fikset glecoatskadene på prosjektbåten! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Morten_L skrev Just now: Ja, dvs litt prestasjonsangst nå får kjøre på og gjøre mitt beste Og jeg gleder meg til å få fikset glecoatskadene på prosjektbåten! Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt det være noen helligdager her og der som irriterer meg nok til at du får ett lite kurs i gelcoat korrigering Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Eika skrev Just now: Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt det være noen helligdager her og der som irriterer meg nok til at du får ett lite kurs i gelcoat korrigering Høhø! Akkurat det rådet skal jeg definitivt følge! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Morten_L skrev Just now: Høhø! Akkurat det rådet skal jeg definitivt følge! Faen, skreiv jeg det ned ? Trudde jeg bare tenkte det. Haha Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Morten_L skrev for 7 timer siden: Nå er jeg spent på å teste produktråd fra @Eika. Tipsene hans på rubbing var veldig vellykket Blei det blankt ? Vis oss speilet :) Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 22.Mai Link til dette innlegget Svart 22.Mai Eika skrev 6 minutter siden: Blei det blankt ? Vis oss speilet :) Joda, langt i fra perfekt. Men slettes ikke værst (i hvert fall på bildet ) Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart Mandag 16:24 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:24 Nå med ullpad fra Temu fått av @Eika med litt tips på kjøpet og den andre båten (Dufour 425 Grand Large) som har fått adskillig bedre vedlikehold enn Jeanneauen min på de siste bildene. En runde med Mirka Polarshine Ble rett og slett litt fornøyd 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart Mandag 16:27 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:27 Det der kan man si seg fornøyd med :) det er jo bare morro og komme med tips, råd og remedier når resultatet blir sånn. Det er ikke lenge til denne er like blank Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart Mandag 16:33 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:33 @Eika hjelper godt med litt tips på veien!! kanon, gleder meg til å ha to blanke båter 🤩 (eller kanskje mest til Jeanneauen er solgt og jeg kun har en 🤣) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.