Jump to content

VP D6 435 vil ikke opp i turtall

Vestlending83

Recommended Posts

Map sensor burde ikke ha noe med driftstemperatur å gjøre. Den måler luft mengde og luft temperatur (det blir luft trykk, manifold absolute pressure MAP)og det styrer dieselmengden. Turbotrykket styres av dieselmengden. Du kan se på EVC om det er ulikt turbotrykk. 

derfor tenker jeg turbo. Den starter å spinne på 1200 ish omdreininger og lader fullt fra 1800 rpm. 

Hadde du hatt kompressor hadde det vært stedet å starte. Da er det et spjeld i luftfilterboksen som kan henge seg opp og hindre ladeluft til kompressoren. Det hyler godt i motoren da

et tanke som slo meg er at driftstemperatur ikke har noe med dette å gjøre, men at pot meteret i spakene jukser litt. Har du prøvd kalibrering?

Spakene virker helt uavhengig av hverandre, så det er nok noe med selve motoren. 

Jeg ville ikke spekulert så mye mer før ny MAP-sensor er testet. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Worry II skrev for 12 timer siden:

Nei, det er vel bare på drev, er det ikke ? Ingen komressorer her nei, langveisfarer.

Det er vanligvis kompressor på D6/435 på aksling og IPS variantene, har enda ikke sett en D6/435 uten kompressor. Den fins forøvrig ikke som drevvariant.

Worry II skrev for 7 timer siden:

I hear you, Mister ! Men..., det er ganske enkelt å ta vekk gulvet å komme til på BB maskin, men ..aan i ellefte på SB maskin. (sofa må demonteres) Så forsøker den som er på vei først. Er BB som henger.

Kan ikke forestille meg at du må gjøre denne jobben fra salongen, du bytter relativt enkelt disse sensorene ved å jobbe mellom motorene om ikke Princess har funnet på noe inn i helsike dumt.

Brigg skrev for 3 timer siden:

Spakene virker helt uavhengig av hverandre, så det er nok noe med selve motoren. 

Nei det gjør de ikke, på tomotors EVC av denne typen fungerer den ene motoren som "Master" og synkroniserer turtallet på den andre motoren etter hendlene på "mastermotoren"  ved små variasjoner på gasspådrag slik at "skjevt turtall" ikke kan forekomme. På større hendelvariasjoner kuttes denne funksjonen. 

Chiefengineer skrev 27 minutter siden:

Nei det gjør de ikke, på tomotors EVC av denne typen fungerer den ene motoren som "Master" og synkroniserer turtallet på den andre motoren etter hendlene på "mastermotoren" 

Spørsmålet jeg svarte på var om spakene på fly/øvre styreposisjon virket uavhengig av spakene på nedre styreposisjon. Og da mener jeg fremdeles at svaret er gyldig. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...