17Flexi Startet 4.April Link til dette innlegget Startet 4.April (redigert) Hei. Skal montere «Trygg Båt» fra securmark med tråløs dødmannsknapp. Bare usikker på hvordan koble den mot dødmannsknappen som er på gass kontrollen.. evt andre steder/løsninger. Slik at den opprinnelige dødmannsknappen kan benyttes om noe feiler eller man vi gå tilbake til «gammel» utløser. Redigert 4.April av 17Flexi Dårlig formulert (see edit history) Link to post
19 fot Svart 4.April Link til dette innlegget Svart 4.April 17Flexi skrev for 4 timer siden: Trygg Båt Kanskje en ide å ha med dødmannsknapp i overskriften og ikke bare Trygg BÅT Jeg trodde dette var en tråd om en trygg båt og lurte på hva dags båt og hvorfor den regnes som tryggere enn andre. Jeg synes selv jeg har en relativt trygg båt med dobbelt opp av motor osv. Tok årets første båttur i den for noe gå timer siden etter å ha sjøsatt den. Men tråden virker som et spørsmål om hvordan man kobler opp en dødmannsknapp. Link to post
J-Å Svart 5.April Link til dette innlegget Svart 5.April Sitat https://supportcenter.fellmarine.com/hc/no/articles/17695396150685-Linkbox-Geo Koble den gule/svart eStop-ledningen fra båtens elektriske system til den tilsvarende ledningen på nødstoppbryteren, og koble den svarte ledningen til jord (GND). For detaljer om korrekt kobling, se den vedlagte illustrasjonen. OBS! På den første versjonen av Trygg Båt ble ledningsnettet levert med andre farger. For huber med serienummer under 35, benytt gul (eStop) og hvit (jord/GND) for tilkobling av nødstopp. eStop-ledningen er utformet for systemer med "Close to Stop" (CS), hvor den manuelle nødstoppbryteren aktiveres ved å koble bryteren til jord. Forsikre deg om at motoren din benytter et "Close to Stop" nødstopp-system før du fortsetter med tilkoblingen. For båter med innenbordsmotor, vennligst konsulter en forhandler eller en kvalifisert tekniker for å sikre korrekt installasjon. Link to post
17Flexi Svart 5.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April J-Å takk for info 😊 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn