Trophy Posted April 5 Share Posted April 5 Har nettopp hatt båten på land og bunnsmørt. Sjekker toalett og det suger ut vannet (bæsjen), men den suger ikke inn vann. Pumpen virker ok og durer og går. Tips til å få det igang uten å løfte båten på land. Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bonus Posted April 5 Share Posted April 5 Tipper at vanninntakspumpen må primes litt før den pumper. Skru løs slangestussen i toalettet og hell van ned i den slangen. Prøv å pumpe og se om den da virker OK. Skru fast slangestussen igjen. Eller at det er kran på vanninntaket, og denne er stengt ... Quote Link to post
Chilli Solbris Posted April 5 Share Posted April 5 Støtter @Bonus i dette! Sjekk krana på vanninntaket først. Kjenner «noen» som har glemt det…🫣 Quote Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trophy Posted April 5 Author Share Posted April 5 Det var nok meg🙄 Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
eivindch Posted April 5 Share Posted April 5 Forstår at problemet er løst. Jeg opplevde det samme problemet en gang og brukte litt tid på å finne forklaringen. Det viste seg at silen før inntaktpumpen (av Jabsco kalt Pumpguard) var tett av rester av en glassmanet. Selv om dekselet var gjennomsiktig måtte jeg skru av filterdekselet for å finne "tetningsmassen". Eivind Quote Link to post
Chilli Solbris Posted April 5 Share Posted April 5 Trophy skrev for 2 timer siden: Det var nok meg🙄 👍👍🫣 Quote Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts