Jump to content

Suzuki, rust på motor, motorfeste og instrumenter

SondreC62

Recommended Posts

Fått overraskende mye rust på motor i vinter.

Noen som vet hva slags hammerlakk, eller lignende som burde brukes på motor og motorfeste? 

og noen som vet hvordan jeg får fjernet rust på instrumentpanel? (Hvordan disse åpnes) 

IMG_7033.jpeg

IMG_7032.jpeg

IMG_7031.jpeg

IMG_7034.jpeg

IMG_7035.jpeg

Dette så ikke bra ut.. 

I tillegg til å utbedre dette burde du ta en Japp og tenke over hvorfor det ble slik... 

Sist jeg så noe nesten like ille var det en som brukte saltsyre på sprayflaske... Han hadde fått et godt råd sa han... Vannet var stengt for høsten i båthavna og han sa at ikke var så nøye å spyle etterpå... Jeg prøvde å få han på sporet, men ga opp og trakk meg unna, nå på våren ser den nesten ut som din

Jeg fikk mye rust på styrekulten og motorfeste på min Mercury. Demonterte alt dette i forbindelse med bytte av oljepumpe og motorfeste, og sandblåste alle rustne deler. Malte så opp med 2-komp epoxyprimer og svart lakk til slutt. 

Får si det som en annen her inne, søk opp tråden om "Draco 20 blir jolle", der finner du alt du lurer på og litt til 😅

Komodo skrev for 8 timer siden:

Jeg fikk mye rust på styrekulten og motorfeste på min Mercury. Demonterte alt dette i forbindelse med bytte av oljepumpe og motorfeste, og sandblåste alle rustne deler. Malte så opp med 2-komp epoxyprimer og svart lakk til slutt. 

Får si det som en annen her inne, søk opp tråden om "Draco 20 blir jolle", der finner du alt du lurer på og litt til 😅

Takk for svar 😊

SondreC62 skrev for 2 timer siden:

Takk for svar 😊

Bare hyggelig :tommel_opp: Jeg har sett at veldig mange motorer har godt med rust på styrearmen/rorkulten. Tror det er så enkelt at den er dårlig overflatebehandlet fra fabrikken på enkelte motorer. Dette er en del i støpestål, den burde vært galvanisert. Eller i det minste lakkert med grunning og lakk av god kvalitet. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...