MR Swe Posted April 6 Share Posted April 6 Hei. Skal snart ta opp båten for legge på nytt bunnstoff. Har ikke noen aning hva forrige eier brukte. (2 år siden ). Kan man bruke feks jotun supream på alle tuper bunnstoff. Hvordan ser man hvilken type man har idag? hard/selvpolernade/annet? Bilde er ca 2 år gammel fra forrige eier Quote Link to post
skagenekspressen Posted April 6 Share Posted April 6 Hardt eller selvpolerende finner du ut med prøve med skrape. Selpolerende løsner som masse, hardt som flak, små eller store. Jeg la Jotun Supreme på hardt, fungerte fint. Men hardt er lettere å slipe. Quote Link to post
index Posted April 7 Share Posted April 7 Trenger du nytt da? Det ser jo helt og intakt ut? Jeg ville bare ha vasket, skiftet anoder og satt ut igjen. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MR Swe Posted April 7 Author Share Posted April 7 har ikke tatt opp båten. skal ta opp den 1 mai bildet er ca 2 år siden så tror den ikke er like fin Quote Link to post
leopard Posted April 7 Share Posted April 7 Hvis du tar på bunn med våte fingre og får farve på fingra har du Selvpolerende. Quote Link to post
MR Swe Posted April 7 Author Share Posted April 7 ok men jotun selvpolerandes passe på begge typer. Har brukt det tidiger på motorbåt men førsta gangen vi skal stoffe seilbåt Quote Link to post
willmasta Posted April 8 Share Posted April 8 Jotun supreme skal vel gå på alle underlag. Det har jeg brukt med godt resultat på seilbåt. Quote Link to post
Recommended Posts