Leringsknut Startet 7.April Link til dette innlegget Startet 7.April Er i ferd med å kjøpe brukt båt, en Ryds 510 GTI. Har følgende å velge mellom av motoralternativer: 1. En 2005 Mariner 60 HK EFI 4-t 2. En 2003 Mercury 75 HK 2-t Synspunkter og anbefalinger? Link to post
Ask Svart 8.April Link til dette innlegget Svart 8.April Hei. Om du søker finn du mykje om totaktmotorar vs firtaktsmotorar. På så gamle motorar er vedlikehaldet, eller mangel på vedlikehald, viktig. Er prisane dei same? Totaktaren brukar heilt sikkert mest bensin. Link to post
Leringsknut Svart 8.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April De sitter begge på båtene og inngår i pakken, men to-takteren er nok litt billigere Link to post
ivar Svart 8.April Link til dette innlegget Svart 8.April Hva slags bruk ser du for deg? Jeg ser for meg 60hk 4T muligens kan bli litt snautt på 17 fot til mitt bruk, mens det sikkert er helt innafor til annen bruk Ryds 510/511 har vært lenge på markedet, så bør være endel tester og omtaler å finne på nett Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart 8.April Link til dette innlegget Svart 8.April Et litt vanskelig valg. en 20 år gammel firtakter kan fort være i sluttfasen av levetiden, pga tæring etc. Mens en totakter bråker mer, bruker mer og lukter moped. Men levetiden på totaktere pleier å være bedre, i tillegg til at den nok er sprekere. Litt vanskelig valg, jeg vet ikke helt hva jeg hadde gått for. Jeg var i samme situasjon for 8-9 år siden og velgte totakter fordi det er enklere. Men det har blitt mye skruing, så jeg har noen ganger ønsket at jeg heller gikk for firtakter. Jeg ville prøvekjørt begge, og gått for den som ga den beste følelsen. Rett og slett. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn