Jump to content

Raymarine 435i , skal det være så mye "rot" på skjermen ?


hanssae

Recommended Posts

Jeg har en Raymarine 435i med Navionics Gold kart som jeg ikke er fornøyd med, synest at "grunnene" tar for mye plass på skjermen og gjør det uoversiktelig.

Flesteparten av kryssene på dette bildet er dypere enn 10 meter, eksempelvis dei to i senter er 33 og 21 meter.

 

Dette er forsåvidt greit nok , dersom det var mulig å skjule dem.

 

Jeg har snakket med Belamarin , som sa at dei ikke hadde lov til å fjerne kryssene fra kartet , greit nok det også dersom det var mulig å deaktivere dem , men det skulle være slik sa dei.

I menyen er det mulig å ta av SPOT SOUNDINGS ,men det fjerner bare tallene.

 

BildeBilde

 

 

Jeg har også en SEIWA Explorer MK-II med C-map NT+ kart i båten , og det er samme kryssene der ,men dei dekker ikke til holmer og skjær slik som på 435.

 

 

Bilde

 

Er det slik hos andre brukere også ? eller er det noe software bugs på plotteren min. :confused:

 

Jeg kan ikke forstå at det skal være slik som dette,

men skal det være slik , og jeg hadde visst om det , så tror jeg ikke at det hadde blitt denne plotteren. :nonod:

 

Sikkert nyttig informasjon for supertankere , men tviler på at det står en 435 der :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Mitt stalltips er et software problem.

Min C-serie plotter ble nesten like rotete og jæxxxx når jeg fikk de "nye" oppdaterte XL3 kartene i fjor vår. Husker spesiellt disse nye rare stooore grunne merkene med stiplet ring rundt. Fælt !

Nå kom det ny software/firmware for c-serie omtrent samtidig, så jeg la inn denne senere samme dag. Det forandret alt tilbake til normalen igjen.

Svalpe skjær ble lite kryss med fire prikker, og vanlige grunner som små kryss etc.

Så etter mitt syn mangler det en software oppgradering til 435.

Det der likner grisen !

 

 

Link to post
Share on other sites

Nei, dette er ikke et software problem. Problemet ligger i kartmaterialet. For nøyaktig 1 år siden ble det debattert og skrevet metervis om dette temaet. Søk/let og du vil finne! :rolleyes:

Joda, jeg tror det er ett sw problem.

Joda, jeg husker diskusjonen meget godt.

Kartbrikkene er de samme til c-serie og 435.

Problemene var de samme på c-serie.

Problemene ble fikset på etterfølgende sw oppgradering på c-serie.

Etter min mening burde det vært en sw oppdatering tilgjengelig til 435 også. :yesnod:

 

Ps. Det kommer ny gratis Navionics Gold XL3 kart oppdatering i løpet av vinteren.

Redigert av jolo (see edit history)

 

 

Link to post
Share on other sites

RC 435(i) klarer ikke lese XL3 kart selv med siste oppdatering av sw (01.08.00) - har prøvd! Har aldri fått noen forklaring på dette fra leverandør. Ved bruk av XL3-kart har jeg forøvrig registrert at beste dybdeangivelse (flere loddskudd med dybdeangivelse) får du med "tekst på"!

Merk at RC 435(i) fungerer HELT UTMERKET med vanlige XL-kart.

Link to post
Share on other sites

RC 435(i) klarer ikke lese XL3 kart selv med siste oppdatering av sw (01.08.00) - har prøvd! Har aldri fått noen forklaring på dette fra leverandør.

Kanskje 435 har for dårlig prosessor kapasitet for XL3, og det er derfor ikke leverandør har kommet med sw oppdatering for disse problemene ?

Det finns jo andre plottere av andre fabrikater som har vist seg å ha for liten prosessor kapasitet for C-map Max kartene...

Slike innrømmelser sitter nok langt inne hos leverandørene vil jeg tro........

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har nå fått svar fra Belamarin, dette problemet skulle forsvinne med dei nye kart oppdateringene som kommer nå i vinter.

Vi som har kjøpt disse plotterene importert av Belamarin og solgt av deres forhandlere ,skal få en gratis oppdatering av kartene.

Dei nye kartene skulle være tilgjengelige innen to uker.

Vedkommende som ringte meg (husker ikke navnet) lovde at det skulle bli betraktelig bedre, så vi får håpe på det :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...