Jump to content

Interiør på 1985 mod saga 25??? noen kloke hoder??


saga 25

Recommended Posts

Hei igjen alle sammen!

 

Dette forumet fungerte så bra at jeg gjerne vil spørre dere om en sak til:

 

Har sett på enkelte Saga 25 at det er montert en benk/sofa som går over hele båtlengden, det er også rygg på denne. Er det noen som vet hvordan denne er montert/festet/står den på støtter/er ryggen hengslet/hvilket materiale er den laget av osv..

 

-legger ved eit bilde

 

Lurer også på om dere vet om noen som kan lage slike puter på bestilling?

 

Send gjerne bilder om dere har.

 

Svart hav, brent jord.

 

John :fishing:

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en Saga 25 CC (hekkagregatutgaven). Jeg antar at det er sofaen på tvers helt bak i båten du mener? Ryggen er løs og festet på en stor kryssfinerplate. Den hviler kun på sitteputene og holdes på plass av de tynne polstringene som går på sidene av båten samtidig som den hviler på rekka/skroget i bakkant.

 

Saga leverer vel det meste av puter og utstyr til disse båtene ennå men det blir kanskje dyrt å kjøpe orginale puter fremfor å få trekt opp de gamle. En eller annen plass har jeg en prisliste fra noen år tilbake med utstyret de leverer.

Redigert av saga (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Saga.

 

Helt riktig, det er den jeg mener.

Har du målene på disse putene + putene som er på motsatt side, bak førerstolen?

 

Kan du mulighet til å maile noen bilder av putene, snakket med Saga fabrikken, de kunne ikke levere disse putene lenger, hadde heller ingen mål..

 

Det hadde vert til stor hjelp

 

Hilsen

 

John

Link to post
Share on other sites

Du har en Saga 25 med midtstilt motor og aksling slik jeg har fått med meg? Det er noen innredningsmessige forskjeller på de med hekkagregat og fast aksling. Du har motoren midt i båten med en dobbelt stol på førerposisjonen, mens jeg har motoren helt bak med en enkel stol på hver side foran. Mulig også sofaen bak er litt anderledes siden min båt har motoren der.

 

Jeg har et bilde av sofaen bak som jeg har scannet inn i pdf-format. Jeg vet ikke helt hvordan jeg får lagt dette inn her eller sendt det til deg på IM. Hvis noen vet hvordan det gjøres så kan de jo gi et tips. Hvis ikke så kan du jo sende meg en IM med din mailadresse så kan jeg sende deg bildet på den måten.

Link to post
Share on other sites

Til Vik800 F, les nederst på linken du sendte.. dersom du går inn på saga 25..

men tanken var god! :)

Har nå sendt deg bildene på mail.

 

I min båt hadde forrige eier kjøpt nye puter i salongen fra Saga i 1999. Det er jo blitt noen år siden så det kan hende de har sluttet å selge dem.

Link to post
Share on other sites

Under setet er motoren plassert. Over motoren er det 4 stk. kryssfinerplater som både fungerer som lokk over motoren og for å legge sitteputene på. Kryssfinerplatene er tilpasset slik at de ligger an mot støpte kanter i plast rundt motorrommet mere som en karm som du er inne på. Samtidig platene forsterket med bjelker langs kantene og isolert mot støy. Det er litt vanskelig å forklare det uten å legge ved mere detaljerte bilder som jeg dessverre ikke har for øyeblikket.

 

Dørken er nok originalt 12-15? mm teak/kryssfinerlaminat som jeg har pusset ned og oljet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...