Jump to content

Opphengsgaffel DP-A


krl

Recommended Posts

Hadde denne av på mitt 290 drev, for jeg skulle skifte foringene der. Noe du også bør gjøre når du først har det av.

Det var ikke kappet stort nok hull i akterspeilet hos meg, så her måtte det sages litt, utover det så er det helt kurant skruing. Måtte bruke kraftige skru/brekk jern for og få det løst.

Link to post
Share on other sites

Jeg har skiftet opphengsgaffel på min tidligere båt, med 290 dp drev. Dette drevet måtte splittes/ åpnes for å løsne denne, men det var ikke veldig stor opperasjon. Du bør vel likevel ikke splitte drevet uten at du har noenlunde greie på mekking.

Med splitting, mener du da bare å demontere undervannshuset? Har overhalt øvre veksel, så den er løs ennå. Undervannshuset har jeg hatt av tidligere, så det skulle være greit. Har tatt bort stussen til sjøvanns-slangen på toppen av gaffelen.

Det jeg lurte mest på var hvordan røret som går igjennom alt er festet. Hvis denne er grei å løsne skulle dette vel være en grei jobb?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...