Jump to content

Princess VS Sunseeker

Torsketunge

Recommended Posts

Ingen av de to kan vel gå feil om man er ute etter det segmentet og 20-25 år gamle båter. Vil si motorisering timetall og vedlikehold er det viktigste. Nå er det nok noe forskjellig layout på de forskjellige modellene, så kansje litt vanskelig å samenlikne alle modellene. Min favoritt blandt de engelske er Princess V39, men den kom vel litt senere

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 43 minutter siden:

Ingen av de to kan vel gå feil om man er ute etter det segmentet og 20-25 år gamle båter. Vil si motorisering timetall og vedlikehold er det viktigste. Nå er det nok noe forskjellig layout på de forskjellige modellene, så kansje litt vanskelig å samenlikne alle modellene. Min favoritt blandt de engelske er Princess V39, men den kom vel litt senere

Førstefender skrev for 3 timer siden:

Har hatt begge deler, men hvilke årganger og modeller tenker du på? 

2018-2024 årganger, V VS Predator

Så nye Sunseeker eller Princess har jeg ikke eid.

Sunseeker er nok noen hakk over i byggekvalitet av disse to og også dyrere ny(?)

På bruktmarkede står nok Princess sterkere og er lettere å omsette.

Nyere Princess har vel fått litt kritikk på billigere innredninger enn tidligere åganger og har vel hatt eksemlper på interiør har fått skader på overfarten fra England. (Princess konvoi, blir kjørt hardt)

Selv holder jeg vel en knapp på Princess, bedre layout og bo-forhold, men det er litt hva man ønsker selv og foretrekker og hvilken modell du konkret tenker på.

Istemmer mye av det @Førstefender skriver over.

På så nye og dyre båter blir annenhåndsverdi samt å få omsatt båten mer vesentlig. 

I det segmentet står Princess nærmest alene på pallen her i Norge. Merkenavnet er utrolig sterkt sammenlignet med de nærmeste konkurrentene. Mye takket være stor og solid importør (det har vært flere) gjennom mange tiår tror jeg er størstedelen av grunnen til Princess sin popularitet i norge. Spesielt på bruktmarkedet.

Hvilke Predator og V-modeller modeller vurderes? Personlig synes jeg noe av det nyere fra SS er litt "over the top" designmessig. Mye vinkler og glass.

Begge produsenter har produsert noen skikkelig fine og populære modeller gjennom historien. Men de har også gjort sine blundere med mindre vellykkede modeller samt kvalitetsissues. Fulgte en tråd på et engelsk forum for noen år siden av kar som gjennom årene hadde bestilte flere nye P og SS modeller fra 60-80 fot.

Predator 72 tror jeg det var som var helt katastrofe og som etter mange og lange runder endte opp med med å bli tatt tilbake av SS. 

På eldre Predator og Manhattan som jeg har sett, sitter jeg ikke igjen med inntrykket av at byggekvaliteten er høyere enn hos feks Princess.

Fairline er nevnt som høy kvalitet. I gullårene (ca 2000-2012 kan jeg tildels være enig. Spesielt på montering av teknisk samt "bak fasaden" finish.

Et lite eksempel er enkle ting som å montere en septikpumpe tilgjengelig, litt opp og med fallende slanger som gjør drittjobben vesentlig mindre ekkel og tungvinn, men andre gjerne setter den utilgjengelig og med slanger som kommer ovenfra.

På interiør og "lyxkensla" synes jeg Fairline ligger bakerst av de tre.

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...