Jump to content

Båtpleieprodukter til vårpussen


Speedy

Recommended Posts

Sitter her og har lest gjennom Båtbørsen med en god kaffekopp i hånden. Stoppet opp ved Testen om båtpleieproduktet "One Step Compound". Her kommer det ultimate våpenet mot sommersol og matthet i glansen på båten. Dette må jeg bare finne mer ut av og har derfor funnet frem til leverandøren sine sider om dette stoffet http://www.panvulk.no/mbatple2.htm

Her dukker det opp flere fantastiske produkter :eek:

Jeg er i himmelrike men hvor lenge....? Adam var ikke lenge der... :lol:

Leter febrilsk etter priser på disse fantastiske edle dråper. Det er her jeg forventer et gigantisk fall - gyldne dråper koster alltid skjorta når det gjelder båt. Har i min iver sendt forespørsel til produsent / grossisten i Norge om priser og hvor produktene kan taes i nærmere besiktigelse. Liker å lukte og føle i fingrene på ting :wink:

Venter i spenning på tilbakemelding...

PS. Noen som vet om det fremdeles er liv i Motorconsult? Sendte bestilling på Hammerdown før jul og purring på bestillingen i romjulen. I dag sitter jeg fremdeles her og vet ikke om jeg er så heldig at jeg får lov til å betale penger mot produkt hos denne leverandøren... Ser jo at det er mange her osm er svært fornøyd med rask levering på denne "guffa"....

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd en del av de produktene der. Og de er bra. Vet ikke helt om jeg ville brukt bare den ene polishen uten å ha på hardvoks utenpå da. Med hardvoks holder det mye lengre.

Kan også legge til at den "Heavy Duty oxidatin remover er veldig effektiv på matt og sliten gelcoat. Men den må vokses skikkelig etterpå.

Eneste produktet jeg ikke er fornøyd med er Vinyl & Rubber Cleaner. Lukter ikke godt heller. Der er Jif bedre.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk en nesten full flaske av dette rpoduktet i fjor til vårpussen av en annen båteier i havna. Dette må du bare prøve, sa han.

 

Jeg hadde allerede forelsket meg i Autosol, og regnet strengt tatt ikke med at noe gikk over dette.

Jeg ble positivt overskasket. Det var like bra som Autosol og noe lettere å jobbe med. Kunne godt brukt dette i stedet. Prisen vet jeg lite om i og med at jeg fikk dette gratis.

 

Brukte opp flasken og var godt fornøyd med resultatet. Eller for å si som de andre i havna sa: - Dette ble MEGET bra!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Løfter opp denne tråden igjen.

Har vært på leting etter hvem som forhandler dette produktet i Bergen.

Dette er forøvrig ikke ment som reklame men den største forhandleren i Bergen av dette produktet ligger på Kokstad og heter Vest Bilutstyr. De skal ha hele produktserien til Panvulk innenfor Maguire serien.

I flg de på Vest Bilutstyr skal dette produktet være langt bedre enn Autoglym...

Prisene skal visst også være overkommelige i tillegg til at det er et enkelt produkt å jobbe med...

 

Jeg vil hvertfall gjøre et forsøk på disse midlene da min båt absolutt har et behov for å få renset huden litt. :cool:

Link to post
Share on other sites

Vårpuss = Autosol og hardglans , det blir et knall resultat syntes jeg , også holder lenge . Svarte striper under vinduer og slikt er stort sett bare å tørke av med ei fille etterpå .

 

PS: Astor , ta ei sprutflaske å sprut litt vann på der du bruker autosolen .Da går alt så meget bedre :yesnod:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vårpuss = Autosol og hardglans , det blir et knall resultat syntes jeg , også holder lenge . Svarte striper under vinduer og slikt er stort sett bare å tørke av med ei fille etterpå .

 

PS: Astor , ta ei sprutflaske å sprut litt vann på der du bruker autosolen .Da går alt så meget bedre :yesnod:

 

Tine II

Har samme gode erfaring med Autosol. Bruker eksentersliper eller pussemaskin med polersvamp. Det er meget viktig å fukte svampen godt! Tar Autosol på svampen, holder svampen (maskinen) inntil skroget FØR jeg starter maskinen. Det går som en lek! Tørker over med tørr/e filler og deretter på med hardvoks. Jevnlig spyling med ferskvann, eventuelt med litt mild såpe, og båten holder seg blank og fin hele sommeren.

Har prøvd forskjellige merker hardvoks uten at jeg kan si at jeg har sett så stor forskjell. Den billige til Biltema har fungert like bra som dyre produkter fra anerkjente fabrikker.

Når jeg har funnet noe som fungerer bra for meg ser jeg ingen grunn til å forandre på det, men det sier jeg etter å ha prøvd mange forskjellige produkter og metoder over mange år. :flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...