Slagskibet Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 Går det an å steke rundstykker uten å ha stekeovn ombord da ? Styrmannen syntes nystekte Shell rundstykker er godt til frokost. De med stekeovn ombord har hjulpet meg med det et par ganger men ei dame fortalte meg i fjor at en ikke behøver stekeovn til å steke disse halvstekte rundstykkene ferdig ? Hun påstod også at det gikk an å varme pizza uten at bunnen blir myk . Er det noen som vet noe om dette ? Morgenbesøk ombord i Princess og Fairlane er bestandig hyggelig men det hadde jo vært artig å være selvhjulpen. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 Når det gjelder rundstykker kan kanskje disse legges i gryte på rist?? Samme som med pølsebrød.... Pizza er det kanskje verre med i såfall... Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
tebi Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 Jeg satt en gang å så på en som prøvde jernet på grillen. Det ble aldri vafler av det prosjektet. Men nå går nok prisen på gamle jern til himmels. Jeg har et pent brukt liggende... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 Skal en bruke lokket på gryta da Nor-dan ? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 Tips til eksepsjonelt god vaffelrøre fra en som i flere år kjørte frysebil. Softicemix. Alldeles framifrå. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 Skal en bruke lokket på gryta da Nor-dan ? Tenker du på vafler til Ørnhild og avkom så har jeg et ekstra jern fra Ulefoss. Antikk sak, men fullt brukbart Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 det var det jeg trodde iallefall Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Pellegutten Svart 11.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2007 (redigert) Sånn gjør jeg det: https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3837/Vaffel.jpg Redigert 11.Februar.2007 av Andreas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Tips til eksepsjonelt god vaffelrøre fra en som i flere år kjørte frysebil.Softicemix. Alldeles framifrå. Honduras er alltid klar for å prøve noe nytt... Hvor får jeg tak i den anbefalte Softice-mixen, og brukes den "rå" eller tilsetter du noe mer? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Lenge, lenge siden jeg kjørte frysebil men.... Softicemix selges vanligvis ikke i løsvekt. Kun i kanner til de med softicemaskin. Men får du tak i noe, er det absolutt verdt det. Brukes som den er rett fra kanna. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Tips til eksepsjonelt god vaffelrøre fra en som i flere år kjørte frysebil.Softicemix. Det ryktes at det er derfor vi har pølse i vaffel i moss.Var en kiosk som fikk alt for mye av dette og stekte vafler av de. da ble de prøvet med pølse og det ble stor suksess (Avkom av tidligere Diplom Is distributør) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Snoopy Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Det går fint an å steike gjærbakst uten steikeovn; det tar bare noe lengre tid. Vi lager både rundstykker og pizza ombord, begge av typen hjemmelaget fra bunnen av. Etter at deigen er hevet, lager man relativt små, litt flataktige rundstykker, etterhever dem, og steiker dem på meget svak varme i teflonpanna med lokk over. Pizza er like greit, etterhev bunnen i panna, steik den så på svak varme på begge sider. Når bunnen er ferdig stekt, legges fyllet og osten på, og vi steiker litt videre mens det godgjør seg. Som sagt, man må bruke litt mer tid enn vanlig i steikeovn, men resultatet er prima Dessuten har vi både vaffeljern og toastjern ombord. Både vafler og ostesmørbrød er yummi! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Takk Snoopy ! Nå stiger håpet om at fjortisen kanskje behages og vil være med til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Etter at denne tråden startet i fjor gikk jeg til anskaffelse av et + 100 år gammelt vaffeljern fra brukthandel til en hundrelapp. Etter litt rengjøring for å få bort den verste møkka satte jeg det inn med god olivenolje og varmet det godt opp, gjentok dette endel ganger og plasserte det i båten. Hadde med røre på flasker og lagde vafler så hele holmen sto i kø. Skjønner ikke hvorfor ikke jeg hadde vaffeljern i båten tidligere? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vikers Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Pizza og rundstykker.......går dette på gassbluss, eller blir varmen der uansett for høy? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
index Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Hadde med røre på flasker Ellers så selges det jo også vaffelrøre på plastflasker. Tilsett melk, rist godt, og sett i gang å steke!! Pleier å ha noen flasker med pannekakerøre av samme sort liggende klar ombord, greit med varme pannekaker til frokost en gang i blant! Ferdig på 1-2-3! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Slagskibet Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Det burde gå tror jeg Vikers. Hvis en varmer gryta på fullt bluss også går ned til tomgangsblusset når en steker. Eventuellt så må en kanskje veksle litt mellom full guffe og tomgangsbluss ? Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Pizza og rundstykker.......går dette på gassbluss, eller blir varmen der uansett for høy? Dette går fint det vikers, men det funker ikke med frossen grandiosa! Ellers så funker det fint med halvstekte rundstykker på rist i kjele med lokk og svak varme. Det smaker ekstra godt til frokost utenfor teltet på motorsykkeltur!! :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Alt smaker godt på motorsykkel eller båttur. Til og med kaffe kokt på selters går ned da. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Alt smaker godt på motorsykkel eller båttur. Til og med kaffe kokt på selters går ned da. Den der er jeg ikke helt sikker på om jeg kan følge deg på, men jeg skal forsøke etter beste evne å unngå å måtte forsøke. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sigurd Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Pizza og rundstykker.......går dette på gassbluss, eller blir varmen der uansett for høy? Ja, skaff deg Primus sin løse steikekasse til å sette på blusset. Nesten daglig i bruk hos oss. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Supert dere...da skal det bli rundstykker også i sommer. :) Takk for opplæringen.... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
JRK Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Hei, Så får jeg være den første til å banne i kjerka. Hvorfor ikke bruke vanlig vaffelgjern med Honda EU 10 aggregat. Alltid perfekt resultat, og etter som lukta brer seg er det de færreste som klager på bråket (Er montert i eget støydempet rom ombord. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 Hei,Så får jeg være den første til å banne i kjerka. Hvorfor ikke bruke vanlig vaffelgjern med Honda EU 10 aggregat. ..... Fordi jeg har en nydelig mahognyseiler fra 1911. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
my lady Svart 12.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2007 DA BRUKER DU DET VAFFELGJÆRNET DU FIKK AV OSS I GAVE I FJOR,SOM VI BRYKTE PÅ HOLDTØYA DE BLE JO VELDIG GODE. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.