cocker Startet 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2006 Da skal jeg også legge inn en "tråd" med mitt prosjekt... Prosjektet startet i 2004, kjøpte båten på sensommeren på land....... forrige eier hadde gitt opp for noen sessonger siden. Ligget udekket over vinteren og sommeren,og ikke fått stell på enstund :nono: . Her er noen bilder før pussinga/ombygninga startet.. Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Flott at du starter egen tråd cocker! Gleder meg til å følge utviklinga på båten din. Den skal vel på sjøen i sommer? Ser ut som du har fått deg et flott prosjekt å jobbe videre med. Står den i Høysand nå? Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 19.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Tok opp båten tidlig(september) på høsten 2004.. Det meste måtte gjøres og det ble mange sene kvelder i båthuset i høysan....... her er båthuset..... pussemaskina gikk MYE enstund her er det påbegynt nating, brukt panthera produkt, valgte å ha i bunnbryter og primer... dekket bak, ferdig pusset og freset ut nater. Atl innvendig er revet ut, og satt opp ny vegg i teakplater.. innredninga står for tur... Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Flott båt, lykke til det er moro og følge med på de ulike prosjektene på Baatplassen synes jeg! det gir i allefall meg inspirasjon! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
cocker Svart 19.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Klart den skal på sjøen til året også...... Alt dette gjorde jeg jo før sessongen i fjor..... Kommer til vinterens prosjekter etterhvert.... Ja jeg har satt opp samme båthuset på samme plass også i vinter.... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Flott snekke. En utrolig fin båt som du nå begynner å få i fin gammel form. Mye jobb, men du ser selv at det allerede har gitt resultater. Hva slags motor har du i den? Klarer du å få den tilbake til sitt opprinnelige, noe jeg tror du gjør, vil du få et møbel på sjøen. En båt vi gamlegutta snur oss etter. Venter spent på flere bilder. Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vikers Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Ser ut til å ligge flott grunnarbeide bak så langt, så jeg gleder meg til fortsettelsen! Skynd deg langsomt da mann!!! Flere bilder! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
cocker Svart 19.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Motor er bmc capitan. Tok også den ut i fjord for å pakke den om og slipe ventilene og male den opp på nytt.. Den fungerte feilfritt i hele sessongen Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 19.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Ser ut til å ligge flott grunnarbeide bak så langt, så jeg gleder meg til fortsettelsen! Skynd deg langsomt da mann!!! Flere bilder! Her driver jeg og setter sammen interiøret, teakfineer,skummlim,epoxy,skruer og diverse midlertig lekter til å holde lister og plater sammen..... benkene bak blir skrudd og limt sammen.... Slik blei det, foran på babord side har jeg kjøleboksen,og bak den er oppvaskbenken (toppene er hengslet)på styrbord side har jeg kokeapparatet.... Slik ble det bak..bord i midten til å slå opp, med dør og rom bak.... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Må si meg meget imponert. Jeg synes trebåtene gir et ekstra maritimt innslag på fjorden. Gleder meg til fortellingen videre. Du er i godt selskap her, mange flinke som hardt med prosjektene sine. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
vikers Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Pent....veldig pent! Flott båt ble det!!! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
cocker Svart 19.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Fortsetter og legge ut bilder fra vinteren i fjord...... Skroget er skrapet og mettet med owatrol d1. Mahognyebordet er beiset med international sin beis Origonpinen pusset og blitt fin, mahognyen er beiset med beis fra international mahognye beis All mahognyen innvendig ble også beiset.... Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Når på året gjorde du dette cocker? Eller rettere spurt: Hvor mange grader var det ute da du beiset med mahognybeisen? Siden det var vinter.... Spiller ikke temperaturen en rolle her? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Dette ser veldig bra ut, minner meg på at jeg må i gang selv også! Stå på gutta, her må vi backe opp hverandre, jeg trenger det ihvertfall. Har holdt på i 2 år nå Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 19.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Når på året gjorde du dette cocker? Eller rettere spurt: Hvor mange grader var det ute da du beiset med mahognybeisen? Siden det var vinter.... Spiller ikke temperaturen en rolle her? Hmmmm, når det var mer enn 5 pluss, beiset,limet og natet jeg... under 5 pluss blei det pussing, fresing av nater eller tilpassing av interiør..... Det var hele tiden noe å gjøre.... Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 (redigert) Ok. Da gleder jeg meg til det blir over 5+..hehe. Lengter etter en pensel altså... Det var hele tiden noe å gjøre.... Hehe...Det har jeg også merket.. Snodig. Redigert 19.Januar.2006 av trulte (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Flott Cocker, at du vil dele dine arbeider med oss, og i det store og det hele er det bare 1 ord å si _ -Imponerende !!!!!!!!!!!!!!!!!! Gleder meg til å se resten av presentasjonen, det er tydlig at du har et veldig godt håndlag! Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 22.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 Da fortsetter jeg med noen fler bilder fra fjordåres "båtpuss" Her er dekket ferdig. Hele båten utvendig er behandlet med edelolje, mattslipt pent melom hvert andre strøk.. Det er i alt 6 strøk.. Hyttetaket ferdig oljet, klar til diverse montering. Styrhustaket ferdig.(dette er nå revet pga noe råte i mahognyen ved babord side) Her er båten nettopp lagt ut, og den ligger til "trutning" De siste forberedelsene blir gjort i båthavna. nå er den straks klar for ferieturene Endelig på tur i skjebergkilen. Sitér dette innlegget Link to post
hekta på båt Svart 22.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 Det er ikke vanskelig å se at her har du lagt ned ganske mange timer Resultatet er jo veldig pent Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 22.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 Dette var veldig imponerende må jeg si. Hvordan treverk er det du har brukt innvendig til dashbordet og pentryet? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 22.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 Imponerende arbeid, cocker! Og et glimrende resultat! Håper du får masse glede av ditt fine fartøy. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
cocker Svart 22.Januar.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 Hvordan treverk er det du har brukt innvendig til dashbordet og pentryet? Alt er laget i teakfineer, lakket med halvblank interiørlakk. Skyvedørene i skapene er i mahognye, beiset og oljet. Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Da er det på tide å sette inn litt om vinterens prosjekter.. Er jo sent ute alt, men det får været ha en del av skylda for Fant noen svarte flekker i babord hjørne av taket(råte) Satt på en mahognyeplate som tak. Denne skal jeg legge en ramme av mahognye på, med teak inni. Så langt har jeg kommet i helgen.. Nå blir alt skrudd sammen, så demontert og frest spor til nater, og lime mahognyen med epoxy. Håper veldig på mildvær snart Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Dette blir nok et flott tak Cocker. Hvor tykke staver bruker du? Og hvor tykk er plata? Bare nysgjerrig altså. Det mildværet er du ikke alene om å vente på! Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Prøver også ett badeplattform prosjekt... Har bøyd til rør og begynt å montere litt. Nå må jeg ta den av og sveise den sammen og polere den opp. SÅ HVIS NOEN HAR NOEN TRIKS OG GODE TIPS NÅR DET GJELDER POLERING AV SYREFAST er jeg veldig takknemlig for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.