skøytelars Posted April 15 Share Posted April 15 Prøvde å tilte drevet ut og inn i dag, før båten går på vannet. Ved impuls inn, hører jeg at pumpa går, ved tilting ut skjer det ingenting, hører ikke at pumpa går. La merke til litt lav spenning på startbatteriet, vet ikke om dette kan ha en sammenheng? Drevet er et DP-E, KAD 43 motor. Quote Link to post
Sturee Posted April 15 Share Posted April 15 Prøv å bytte om på releene, se om feilen bytter retning. Hvis feilen fortsatt er lik, må du sjekke om du har styrestrøm til releet Quote Link to post
Bellil Posted April 15 Share Posted April 15 Hos meg svikter de reglene «hvert» år på en av motorene Gjør som foreslått ovenfor Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
skøytelars Posted April 15 Author Share Posted April 15 Sturee skrev for 2 timer siden: Prøv å bytte om på releene, se om feilen bytter retning. Hvis feilen fortsatt er lik, må du sjekke om du har styrestrøm til releet @Sturee Hvor sitter reléene hen? Quote Link to post
Sturee Posted April 16 Share Posted April 16 De sitter sammen med trimpumpa som gjerne er montert på akterspeilet nær transom. Quote Link to post
Sjøvind Posted April 16 Share Posted April 16 Funker trimsensoren på drevet? Jeg har opplevd at jeg ikke fikk trimmet ut ifm feil på sensoren, den trodde vel at drevet var ute allerede. Da hjalp det å vri på tannhjulet oppe på drevet. Quote Link to post
skøytelars Posted April 17 Author Share Posted April 17 Sjøvind skrev for 11 timer siden: Funker trimsensoren på drevet? Jeg har opplevd at jeg ikke fikk trimmet ut ifm feil på sensoren, den trodde vel at drevet var ute allerede. Da hjalp det å vri på tannhjulet oppe på drevet. @Sjøvind Kommer nå på at jeg har glemt å dra ned og feste hjelmen. Kan dette være årsaken? Quote Link to post
Mr_Stian Posted April 17 Share Posted April 17 Absolutt ja. Det er hjelmen som er koblet til tilt sensoren. Quote Link to post
skøytelars Posted April 17 Author Share Posted April 17 Mr_Stian skrev for 3 timer siden: Absolutt ja. Det er hjelmen som er koblet til tilt sensoren. 🙈😂 Quote Link to post
Bellil Posted July 8 Share Posted July 8 Hvordan gikk det. Alt OK? Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts