Jump to content

Identifisere koblinger på refleks ovn

Senjahopen

Recommended Posts

Har kjøpt en sjark hvor det sto en refleks ovn i. Jeg måler rørene til å være 5/16. har bremseverktøy fra biltema for å lage kon. Men mangler noen koblinger. Og på det som jeg anser å være tilførselen, er den større enn de andre.. 

legger ved noen bilder. Håper noen kan si meg hva som er hva, og hvilke gjenger/koblinger det er. Har fått tak i en tank jeg tenker å feste på bakveggen på styrhuset. Så legge rør inn til ovnen. 

IMG_6278.jpeg

IMG_6275.jpeg

Vil det være et alternativ å kjøpe en 3/8» bsp hun kobling med 10mm rør i andre enden og gå videre med? Da blir det isåfall gjengene som tetter, og ikke kon. Men ha på loctite 577 så skulle det bli suksess det? Hvis det er 3/8» bsp gjenger her. Skal sjekke når jeg kommer meg hjem. 

Skjønner. Prøvde med en 3/8 bsp mutter igår.  Den skal jo være nesten 1mm større så det var mye slakke på gjengene her. Tror ikke det vil tette ordentlig altså. 15.8 denne her, og bsp skal være 16.66 eller noe sånt..

Kan det være en 5/8» 18 unf gjenger? Ser varmepumper bruker en del slike koblinger. Skal dra innom ei sjappe og se om de har noe jeg kan bruke. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...