Jump to content

Biltema elektrisk oljesuger?

Oggiwara'en

Recommended Posts

Lars H. skrev for 1 time siden:

Jeg trenger også pumpe da den gamle vakuumpumpen min har sviktet. Er det noen som har egen erfaring med denne manuelle pumpen fra BT?

https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/sugepumpe-2000017049

Har hatt samme pumpe som denne. Samme erfaring som @Komodo. Det er vel unødvendig å si at jeg forhandler slike selv nå😂😂. Men ikke lik den til Biltema. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

dieselfan skrev for 18 timer siden:

Jeg har den samme positive erfaringen.

Bruker den også som "våtstøvsuger" feks etter motorvask.. min, den lille pumpa på 8.5 liter suger opp 8.5 liter såpevann på 14 pump og det tar 26 sekunder etter siste pump :smiler:

Samme med frostveske.

:tommel_opp: Hadde det vært en vrider der man kunne pumpet vaskevannet videre og ut etter at beholder er full, så hadde jeg glatt hatt en slik pumpe fastmontert i motorrommet:glimter: 

Chilli Solbris skrev for 16 timer siden:

Har hatt samme pumpe som denne. Samme erfaring som @Komodo. Det er vel unødvendig å si at jeg forhandler slike selv nå😂😂. Men ikke lik den til Biltema. 

Finner den ikke på siden din. Send meg gjerne en link på PM.

Den girpumpen fra Biltema som ligger på finn-annonsen i innlegget over har jeg to av, mener den ble markedsført som universalpumpe.  Den har vært veldig fin når den har fungert - og den ville sikkert fortsatt ha fungert om den hadde vært brukt til olje.  Bruker man den til å suge opp vannsøl og legger den bort en stund, så sitter tannhjulene bom fast.  Man kan skru den opp, ha på litt WD40, og tvinge hjulene i gang med et skrujern ... men skrujernet medfører lett litt mekanisk skade, og det skal svært lite til før pumpen slutter å produsere vakuum.  Med andre ord, de to pumpene jeg har er ganske så ubrukelige.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

41 minutes ago, Torsen67 said:

:tommel_opp: Hadde det vært en vrider der man kunne pumpet vaskevannet videre og ut etter at beholder er full, så hadde jeg glatt hatt en slik pumpe fastmontert i motorrommet:glimter: 

Det burde ikke være så vanskelig å få til.

Jeg har en kanylformet pumpe, veldig enkel sak, men ganske upraktisk i bruk.  Jeg tror den er ment å brukes som oljepumpe, men da må man ha nok ha veldig god tålmodighet, det er ikke "pump litt og drikk noe rødt mens man venter", det er mer "bruk masse kraft på å trekke på pumpehåndtaket helt til oljen er tømt eller kanylen full".

Jeg kjøpte noen billige enveisventiler fra aliexpress, koblet på et T-stykke og to slike enveisventiler, og vipps hadde jeg en meget velfungerende pumpe som kunne pumpe ting inn gjennom det ene røret og inn i en liten beholder ved trekk på pumpehåndtaket, og så ut gjennom det andre røret ved dytt på pumpehåndtaket.  Disse enveisventilene var imidlertid beregnet for rent vann, så ved bruk som lensepumpe varte ikke denne patenten så veldig lenge - litt rusk i ventilmekanismen, og vannet går begge veier.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...