Jump to content

Håndtrille til gummibåt


Pontius

Recommended Posts

hva med en sånn ?

Bilde

 

Setter du på en stang til å dytte med, alu rør og noen rørkoblinger f.eks, har du en grei tralle for under 600 kr.

 

Omtale:

Tralle for kano eller surfebrett

En praktisk tralle for smidig håndtering av kanoen eller lignende. Sammenfoldbar med luftgummihjul (260 x 85 mm). Mål: utfoldet, 40 x 74 x 40 cm, sammenfoldet 50 x 74 x 25 cm. Maks. last: 90 kg.

 

Koster 399 kr, og kjøpes selvfølgelig på BILTEMA

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Disse trallene produseres bl.a av andre tilhengerprodusenter og forhandlere kan skaffe slik. Ellers vil jeg anbefale forretninger som driver med sport og friluftsliv, tenker da på traller til kano og kajak som sikkert passer.

Jeg var på sidene til flere tilhengerprodusenter og forhandlere idag, men fant ikke noe som passet. Alt jeg så var ment til å henge på bil. Så hvis du har noen linker blir jeg glad.

Skalogså ta meg en tur på sportsforretning og se på kanotraller.

Link to post
Share on other sites

hva med en sånn ?

Bilde

 

Setter du på en stang til å dytte med, alu rør og noen rørkoblinger f.eks, har du en grei tralle for under 600 kr.

 

Omtale:

Tralle for kano eller surfebrett

En praktisk tralle for smidig håndtering av kanoen eller lignende. Sammenfoldbar med luftgummihjul (260 x 85 mm). Mål: utfoldet, 40 x 74 x 40 cm, sammenfoldet 50 x 74 x 25 cm. Maks. last: 90 kg.

 

Koster 399 kr, og kjøpes selvfølgelig på BILTEMA

 

Suzuki

Ser interessant ut, men er det noen som har prøvd denne til gummibåt?

 

Regner med at hvis jeg drar på Biltema og titter så er hele greia pakket i en eske slik at jeg ikke får sett på denne i oppmontert tilstand uten å kjøpe den først.

Link to post
Share on other sites

Jeg var på sidene til flere tilhengerprodusenter og forhandlere idag, men fant ikke noe som passet. Alt jeg så var ment til å henge på bil. Så hvis du har noen linker blir jeg glad.

Skalogså ta meg en tur på sportsforretning og se på kanotraller.

Hei igjen, jeg var nok litt kjapp med den påstanden med tilhengerprodusentene. Mener nemlig å ha sett en slik håndtralle i tilhengerbrosjyre, men kan ikke finne ut av det. Uansett - jeg tror nok Sports/friluftsliv forretninger med kano og sånt vet litt mer enn meg. Lykke til i alle tilfeller.
Link to post
Share on other sites

Hei igjen, jeg var nok litt kjapp med den påstanden med tilhengerprodusentene. Mener nemlig å ha sett en slik håndtralle i tilhengerbrosjyre, men kan ikke finne ut av det.

 

Joda, BRENDERUP har en sånn, beregnet på seiljoller. Kan helt sikkert benyttes.

 

 

SuzukiBilde

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

henter opp igjen denne.

Trenger en sammenleggbar tralle til jolla mi. Ønsker no greier i aluminium, ettersom jeg vil at sakene skal være lette. Den burde også være sammenleggbar, sånn at den går i bagasjerommet på stv. bilen min.

 

Ser at Skaane har noe greier til optimist, men den koster pokker meg 1800kr.

 

Noen som veit om noen DIY tegninger til en sånn tralle kanksje ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Ser interessant ut, men er det noen som har prøvd denne til gummibåt?

 

Regner med at hvis jeg drar på Biltema og titter så er hele greia pakket i en eske slik at jeg ikke får sett på denne i oppmontert tilstand uten å kjøpe den først.

 

Du har angrerett vettu :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Svogeren laget en slik selv. Han benyttet to gummihjul på hver sin "fot" som ble festet i hull på akterspeilet. Tror han festet disse med fingerskruer....

Lett å ta av og på...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...