Jump to content

1000 takk til fantastisk hjelp!!


SRA

Recommended Posts

Fikk følgende telefon i går fra båtforeningen i går klokken 18. Båten din (32fotseilbåt) er i ferd med å falle overende sideveis - du bør komme innom.

Kastet meg i bilen og for avsted og synet var ikke noe morro...

Krybba hadde vridd seg, og båten lå virkelig på skjeve og når vindkastene kom så var jeg sikker på at den skulle falle helt over, og treffe sidebåten eller krybba til båten ved siden av.

 

Lyse Transport ble oppringt og de troppa opp etter bare tre (men laaaange kvarter) med kranebil.

Hadde to muligheter løfte båten rette på krybba for så å sette båten ned igjen.

Eller

Sette båten på sjøen.

Valgte det siste, men det betydde at båten måtte dreies 180 grader rundt og foran bilen.

Båten ble stroppa og mens krana sikret båten krøp jeg oppi og helt fram under presenningen og fikk festet tau, akter og forut.

Skal love at det var tungt å holde igjen båten, mens kranen ble dreia. Tre mann på fremre tau og to man på aktre tau, og det var så vidt vi fikk holde igjen båten.

Båten ble låra og det gikk fint til slutt.

 

:flag::flag:

Vist noen av de som var med å hjelpe leser dette så 1000 takk, fikk ikke takka dere ordentlig i går da jeg var stresset, og når jeg var litt nedpå igjen så hadde dere gått, forståeligt nok da dere alle var våte til skinnet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...