seilbåt Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 (edited) Hva med å lage en egen tråd med forslag til Båtnavn i medlemssidene. Jeg tror det er mangen som sliter med det samme som meg. De kunne lagt alfabetisk med navnets betydning bak eller noe slikt.. Edited January 20, 2006 by seilbåt (see edit history) Quote Link to post
olews Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 God idé, men det er jo bare å ta en titt på himmelen og gi båten navn etter et himmellegme. Vi ble aldri enige så sjefen hjemme tok himmelens lysklareste stjerne Sirius, ikke akkurat et uvanlig navn. Quote Ole S/Y Algol Link to post
Sjøtummel Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Hva med å lage en egen tråd med forslag til Båtnavn i medlemssidene.Tja, temaet båtnavn har vært diskutert før: - BÅTNAVN : Bra forslag ønskes!! :) Quote Link to post
Baywatch Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 En gang jeg satt og surfet og drømte om båt (noe jeg ofte gjør!) , kom jeg over en navnegenerator! Mye rart folk finner på Quote Link to post
Puffen Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Jeg lurer på å døpe om nybåten. Tenkte å plukke litt fra navnene til ungene. Da blir det muligens MarEKath eller Kath El Mar. Er det noen som kan spansk, og kan fortelle meg om det siste evt. betyr noe? Jeg tror "El Mar" betyr "hav" på spansk. Quote Link to post
Suzuki Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Puffen; forsøk med Karl-El ( man må være SKIKKELIG nerdete for å ta den der ) Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
John_Kr Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 For en tid tilbake var det en lignende tråd som dette, har ikke søkt etter den. Jeg har en helt bestemt mening hva båtene mine skal hete. Har oppkalt alle båtene etter navnet til min datter, deretter har båtene fått et nummer. Dvs navn I eller II eller III osv etter hvert som du bytter båter. Dette er min måte å gjøre dette på. Quote Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Puffen Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Puffen; forsøk med Karl-El ( man må være SKIKKELIG nerdete for å ta den der ) Suzuki Er dette noe du har hentet fra supermann, eller? Jeg har dessuten bare døtre, og ingen av dem heter Karl. Så den funker ikke uansett. Quote Link to post
Suzuki Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Er dette noe du har hentet fra supermann, eller? Jeg har dessuten bare døtre, og ingen av dem heter Karl. Så den funker ikke uansett. Jeps. Bra det finnes flere. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Faxen Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 (edited) s/y DOWUD Kjempenavn fra Generatoren. Edited January 21, 2006 by Faxen (see edit history) Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Puffen Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 s/y DOWUD Kjempenavn fra Generatoren. Her har vi kilder til et hav av potensielle navn. "Wallas", eller kanskje "Porta Potti" eller det avledede "Bæsj & Carry" Quote Link to post
Recommended Posts