Lars H. Startet Tirsdag 12:17 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 12:17 Så kom vi oss da utpå, over 3 uker etter sjøsetting. Vi ligger nå i Oscarsborg gjestehavn som eneste gjestebåt. Båten innenfor er en overligget vinterbåt. Det var litt blåsete da vi ankom igår, men så roet det seg og temperaturen kom opp på +20gr. Idag kom eieren av havnen, Per Otto innom med Gyltingen og arbeidslekteren hans. På dekk hadde han to digre utriggere. Disse la han ut helt innerst mot land mot grunt vann og steinfylling. Han pekte på meg og nevnte at det passet god som "handycap brygge, for oss?" Og før de dro, kom han bortom med en bukett tulipaner til oss! Vi kan nok ikke karakteriseres som uønskede brukere av havnen? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
-morten- Svart Tirsdag 12:49 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:49 Det så trivelig ut Lars! kos dere! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Pequod Svart Tirsdag 13:42 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:42 Gratulerer med sesongens første tur! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hilmar 2 Svart Tirsdag 14:11 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 14:11 Ikke hver dag det er såpass pressefotograf med på jobb! Som du ser har jeg oppgradert fra bussveske og mini taubåt til litt større utstyr! (Jeg var litt usikker på om du faktisk kjente meg igjen) Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Lars H. Svart Tirsdag 14:52 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 14:52 Ja, den båten var et nummer mindre! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
arkmarin Svart Onsdag 14:15 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:15 God Tur! Håper dere får en flott båtsesong! Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Lars H. Svart Onsdag 15:49 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:49 Og så dukker minnene opp. I 2007, for 18 år siden sto dette i Båtmagasinet. Slepebåten og lekteren var et par nummer mindre enn Gyltingen og lekteren nå, men med Hilmar bak rattet fungerer det utmerket også nå. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart Onsdag 18:15 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:15 Jaså ja, @Hilmar 2 . Lenge siden du har postet her inne. Du har bliit i samme bransjen :-) Link to post
Hilmar 2 Svart Onsdag 19:36 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:36 Jada du vet det @Hulda så har det sine plikter når man har blitt kåret til årets entusiast! nå har jeg vel hatt 9 år sammenhengende ombord. Så det går fortsatt i taubåter her Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hulda Svart Onsdag 19:41 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:41 Jeg leste med entusiasme innleggene. Veldig artig at det er liv laga! Link to post
Blouberg Svart Onsdag 20:48 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:48 Lars H. skrev On 29.4.2025 at 14.17: Vi ligger nå i Oscarsborg gjestehavn som eneste gjestebåt. Gratulerer med første tur i år, vi er også ute på første tur, gikk motsett vei av deg, fra Drøbak og ligger nå i Son Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Chilli Solbris Svart igår klokken 10:47 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:47 Bare å ønske lykke til med årets sesong! Da er det bare å glede seg til bilder og innlegg til inspirasjon for oss andre! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Hvad med Sverigestur! Hvornår tænker I at der er afgang i år? For det bliver vel Sverige igen? Personlig har jeg svært ved at forestille mig en BP sæson uden en tur med Trudelutt til Sverige 😀 Link to post
Lars H. Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Vi regner med avreise til Sverige om ca. 3 uker. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Godt å se at dere er i gang igjen. Første turen gikk, selvfølgelig, til Oscarsborg. Fru Bonus husker fortsatt en sen kveld vi ankom Borgen og du lyste med lyskaster for henne så hun fikk festet tauet på pålene da vi bakket inn. Vi ønsker dere nok en god sesong Link to post
Hulda Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Hulda kommer etter i slutten av juni. Skal vi satse på et glass rødvin i år også? Link to post
Blouberg Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Lars H. skrev for 9 timer siden: Vi regner med avreise til Sverige om ca. 3 uker. Her ombord er det også planer om svenskekysten i slutten av mai. Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Lars H. Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Hulda skrev for 1 time siden: Hulda kommer etter i slutten av juni. Skal vi satse på et glass rødvin i år også? Ja, nå begynner det å bli lenge siden! Blouberg skrev for 1 time siden: Her ombord er det også planer om svenskekysten i slutten av mai. Kanskje vi møtes? Du får se etter en Saga 27 med blå stripe og blått kapell. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Blouberg Svart 3 timer siden Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Lars H. skrev for 2 timer siden: Kanskje vi møtes? Du får se etter en Saga 27 med blå stripe og blått kapell. Det skal jeg. Vært hyggelig å hilse på. Vi er i en Bavaria 32 Sport med Båtplassen vimpel i radartårnet. Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn