Luske_Ludvig Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Det var en i Oslofjorden som rett og slett monterte av bommen til storseilet da bommen bare var i veien Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Luske_Ludvig skrev 55 minutter siden: Det var en i Oslofjorden som rett og slett monterte av bommen til storseilet da bommen bare var i veien Og det er folk som kjøper båt uten mast i utgangspunktet😱 Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai Akkurat. Hver sin smak Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 3.Mai Link til dette innlegget Svart 3.Mai På vestlandet så jeg en seilbåt med skorstein som sperret for bommen. Jeg ble fortalt at eieren ikke brydde seg, han hadde vært på langtur med båten, men hadde aldri dratt ut seilet, alltid brukt motor! Ja, hver sin smak. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
quantumduck Svart Mandag 21:30 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:30 Bitteliten skrev On 2.5.2025 at 12.59: Om du er på en rom slør og du krenger for mye er ikke løsningen å gå opp i vinden. Da vil vindpresset øke på vei opp mot vindøyet - og båten krenge mer. Med mulig broach. Derfor ha kontroll på storseilet og slippe det ut og heller falle av. Jepp, det er sant, tenkte på kryss jeg. På slør er det bedre å falle av (om man ikke vil slippe ut skjøte da) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.